(בוידאו: ח"כ אריה אלדד מגיב)

עימאד מורנייה, בכיר החיזבאללה חוסל ביום כשנסע ברכבו בדמשק. כך דיווחה רשת הטלוויזיה של החיזבאללה. החיסול אירע בפיצוץ שבוצע במכוניתו.



בארגון מייחסים את החיסול לישראל. מנגד בישראל אין כל התיחסות לאירוע.



בדיווח הטלוויזיוני הוגדר מורנייה כ"גיבור ג'יהאד מלא הישגים שמת על-ידי הישראלים הציונים".



יצויין כי בזירת החיסול נפגעו רכבים ומבנים. האזור כותר בידי אנשי כוחות הביטחון הסוריים ונמנעת גישת עיתונות ואזרחים למקום.



מורנייה מוגדר כמספר שתיים בארגון החיזבאללה, אך מהווה הזרוע הביצועית הראשונה במעלה של הארגון. במשך שנים ארוכת עמד בצמרת מבוקשי המוסד הישראלי וה-FBI האמריקאי.

בתגובה לפניות כתבים ע"י יועץ התקשורת של ראש הממשלה אהוד אולמרט נמסר ממשרד ראש הממשלה כי "ישראל מבררת את הדיווחים מלבנון ומסוריה באשר למותו של בכיר החיזבאללה ולומדת לראשונה את הפרטים העולים מהם כפי שנמסרים בתקשורת בשעות האחרונות". כך מוסר כתבנו חזקי עזרא.



עוד נמסר כי ישראל דוחה את הניסיון של גורמי טרור לייחס למעורבות כלשהי באירוע הזה. "מעבר לכך אין לנו מה להוסיף", אמרו במשרד רה"מ.

חבר ועדת חוץ וביטחון, יובל שטייניץ (הליכוד) הביע שביעות רצון מחיסולו של קצין המבצעים של חיזבאללה, עימאד מורנייה, "אנחנו לא מתאבלים כאשר טרוריסטים ואוייבים מרים שלנו מתים", אמר שטייניץ.

"כשאיש כזה עם כל כך הרבה דם של אזרחי ישראל ודמם של חיילים ואזרחים אמריקאיים הולך לעולם שכולו 'טוב' גם העולם שלנו נהיה טוב יותר", הוסיף.

חבר הכנסת אריה אלדד מביע תקווה שמותו של מורנייה בא עליו בידי כוחות הבטחון של ישראל ומברך מי שעשה זאת. לדבריו הוא משתתף בשמחה בצער המשפחה, "תהיה נשמתו צרורה בצרור המחבלים והרוצחים. לידיעת מקבלי ההחלטות בישראל, יש עוד הרבה מקום בצרור הזה".

בוקעי: יתכן והדיווחים אינם אלא עוד תרגיל התחמקות של מורנייה

המזרחן, ד"ר דוד בוקעי איש אוניברסיטת חיפה קובע ביומן ערוץ 7 כי חיסולו של מורנייה הוא יום שמחה לישראל וכי בימים בהם ישראל מצוי בשפל מוראלי על אזרחיה לצאת ולחגוג ברחובות, כלשונו, את האירוע.



"מורנייה היה מהחשובים ביותר, לא רק בחיזבאללה, אלא בג'יהאד העולמי כולו. הוא היה מומחה בהתחמקויות ולמערכת הביטחון שלנו אפילו לא הייתה תמונתו", אומר ד"ר בוקעי, המעלה חשש שמא גם הדיווחים על החיסול אינם אלא ניסיון הטעייה נוסף שנועד לאפשר למורנייה להימלט שוב מידו הארוכה של המוסד הישראלי.



לדבריו מורנייה היה חשוב מנסראללה שכן פעילותו לא התמקדה דווקא במאבק בישראל אלא כחלק מרכזי של הג'יהאד העולמי. "הוא היה זרוע של איראן. ההצלחה שלו גרמה לכך שהוא זכה בהגנה מיוחדת ואין ספק שעבר כמה ניתוחים לשינוי פניו. הוא אחראי בין השאר גם לפיגועים בארגנטינה ויש אומרים כי ידו מעורבת גם בפיגוע הגדול מכולם בתאומים. ידו בכל ויד כל בו. אם זה נכון זו מכה קשה מאוד לטרור העולמי", אומר בוקעי.