השר וחבר הכנסת לשעבר, ד"ר עוזי לנדאו, התייחס בראיון לעוזי ברוך לדבריה של שרת החוץ הבוקר בכנס ירושלים שנפתח היום במלון היאט ריג'נסי בירושלים, ולפיהם היא נוטלת אחריות על ההתנתקות ועל עקירת 8,000 תושבי רצועת עזה. השרה אמרה עוד כי אם לא היה המהלך מבוצע אז הוא היה מבוצע מאוחר יותר.



לדברי ד"ר לנדאו "במו"מ שאותו מקיימת השרה לבני הוא אחד מתמריצי הטרור. הפלשתינים למדים שכאשר ישראל נתבעת, נדרשת ונלחצת היא מוותרת. הלקח שלהם הוא להמשיך וללחוץ, וכיצד הם לוחצים? על ידי טרור. כך הם מאלצים אותנו לחתום על הסכמי ויתורים, שבים לטרור, הלחץ נמשך, אנו שוב חותמים על הסכם ויתורים נוסף וחוזר חלילה".



ד"ר לנדאו רואה בעמדותיה של השרה לבני עמדות שהובילו את ישראל לסדרת כישלונותיה האחרונים. "הדרך הזו לא רק שהובילה להתנתקות. היא הובילה גם לעליית החמאס. זהו אותו ראש שהוביל אותנו לכישלון המלחמה האחרונה בלבנון וזהו אותו קוד שהדריך את לבני להגדיר את החלטת האו"ם כהחלטה טובה מאוד ואילו כעת לאחר יישום ההחלטה החיזבאללה מתעצם ולנו קשה הרבה יותר להתמודד איתו. זהו אותו ראש שמאפשר לחמאס להתחמש כמו שהחיזבאללה התחמש, ואותו ראש שמאפשר ירי קסאמים בלתי פוסק על שדרות. ומה אנחנו עושים? מדברים..."



לנדאו מזכיר בדבריו את הכרזותיה של השרה לבני ערב העקירה מרצועת עזה וצפון השומרון ולפיה המהלך יוביל לחיזוק ביטחונה של ישראל ולהפחתת הטרור. "היא אמרה שאם הם יעזו לנקוט בטרור עזה תרעד והעולם יבין זאת. והתוצאה היא שליטת החמאס על ממשלת הרש"פ, קסאמים על אשקלון ובמגמה לעלות צפונה יותר, וישראל ממשיכה לדבר..."



לדבריו את הפעילות הצה"לית כעת ברצועת עזה ראוי היה לבצע מזמן ובעוצמה רבה הרבה יותר. "ברצועה יש כיום נשק נגד טנקים ונגד מטוסים. מטוסי צה"ל נזהרים ביותר כשהם טסים שם. בנוסף לכל אלה החמאס מתחיל להקים צבא".



לטעמו של לנדאו הפתרון טמון בהפנמת הצורך בניצחון ברור ומוחץ על הטרור. "צריך להבין שמי שמדבר על מתווה שלום עכשיו מוליך שולל את הציבור. צריך צ'רצ'יל שיאמר את האמת, שיאמר שלפנינו מלחמה שהפלשתינים קוראים עלינו כדי להרוס אותנו, אבל בסוף התקופה הקשה הזו צפוי לנו ניצחון על הטרור. לפני שננצח אין מקום לכל הסכם. רק אם נתנהג כך הפלשתינים יבינו אותנו".