בשיחה עם יומן הצהרים של ערוץ 7 סיפר הרב איתן אייזמן, מנכ"ל רשת צביה ומבכירי רבני הציונות הדתית, על התחושות הקשות בישיבת מרכז הרב ביממות שאחרי הטבח הרצחני ביום חמישי.



"התלמידים במצב קשה. המחנכים, הר"מים וראשי הישיבות נמצאים עם התלמידים ויחד עם אנשי מקצוע לומדים לאתר מצוקות ולתת מענה", מספר הרב אייזמן ומוסיף: "התלמידים יודעים שישיבת מרכז הרב נבחרה לפיגוע גדול כספינת הדגל. כל ילד ילמד לכנוס את אסונו וכאבו. אנחנו נמשיך בדרכנו".

ועל הדרך הזו מתמצת הרב אייזמן ומציב בראש ובראשונה את "הכרת ערך תלמוד תורה. נמשיך בחינוך לאהבת המדינה ואהבת יושביה וכך נוסיף כוח. כעת אנחנו צריכים להמשיך וללמוד לבנות את ארץ ישראל. ללמוד איך להנציח את ההרוגים בישובים ובבתי מדרש. עם ישראל ילמד שהקרבנות לא לשווא".



"תורה וארץ ישראל הולכים ביחד. משימת החינוך היא מעל הכל, ואותה יש להוביל ברוב כוח והדר. לא להתבייש כשצריך להיאבק על חיינו".



על הרגעים הקשים בליל הטבח הרצחני מספר הרב אייזמן כשהוא מתמקד ברגעים בהם הלכו הוא והרב ירחמיאל וייס לזהות את הנרצחים. "הרב וייס זיהה שישה מתוך השמונה. המראות היו קשים". עם זאת מדגיש הרב אייזמן כי יש להפריד בין הכאב האישי לבין התקווה של עם ישראל בארצו.



גם הרב אייזמן סבור כי כעת, לנוכח הפיגוע, מתברר כי "התכלית היא איחוד הכוחות בעם ישראל. נאמר את דברינו בנחישות ובאמת ברורה. לא ניתן לצרים עלינו למנוע זאת מאיתנו".