הרב דוב ליאור
הרב דוב ליאור

בראיון ליומן ערוץ 7 התייחס רבה של קרית ארבע-חברון, הרב דב ליאור, לפיגוע הטבח בישיבת מרכז הרב, וקבע כי "האסון לא מתמקד רק בישיבה אלא נוגע לכלל ישראל. זה חלק מהמערכה הכללית. המחבלים הרשעים הללו מנסים לפגוע בנו בכל מקום".



"אירועים כאלה מזכירים את דבריו של אחד מגדולי האמוראיים בגמרא על ימי עקבתא דמשיחא, כשאמר 'ייתי ולא אחמינא'. היסורים שלפני הגאולה קשים ורב יוסף מעדיף שלא להיות באותה תקופה ולא לראות את אותם יסורים", אומר הרב ליאור הסבור כי האירועים נובעים מחולשתה של הממשלה. "הם התנתקות ממורשת ישראל. הם עברו לחשיבה לא יהודית. להוטים להסגיר חבלי ארץ. שום שלום לא הגיע ממסירת חבלי ארץ ישראל. צריך לזכור שהמחבלים רוצים להשמיד את המדינה על יושביה. שום דבר לא יפצה אותם. הם נלחמים נגדנו מלחמה דתית ואין דבר קשה ממלחמה דתית".

לדברי הרב ליאור עצם המוכנות ההנהגתית לקיים מו"מ עם הנהגת המחבלים על מסירת חלקי ארץ ישראל מחזקת אותם. "המחבלים שואבים מכך עידוד", הוא אומר. הרב מזכיר בדבריו כיצד לפני עשרות שנים לא העזו אפילו אנשי מפלגת העבודה, אז 'המערך', להעלות על דל מחשבותיהם דיבור עם מנהיגי הטרור, ואילו כעת "לא אתפלא אם ידברו עם החמאס".



הרב ליאור קובע כי "כל מי שרוצה להכניע ולהשמיד את עם ישראל יש לו דין עמלק, על כל המשתמע מכך. שנאת הערבים כלפינו היא אותה שנאה שהייתה לנאצים. כל חולשה שלנו מחזקת את השנאה שלהם אלינו". הרב ציטט בדבריו את הרמב"ם באיגרת תימן בה קבע כי ככל שידרוש עם ישראל שלום תתחזק שנאת הגויים אלינו.



לדבריו המסקנה בה אמור לנהוג עם ישראל כעת היא "להרבות התיישבות ולהפסיק כל מו"מ. אם נהיה חזקים, נטיל עליהם אימה וזה ייפסק. המשך התבוסתנות יוביל להמשך התשלום במחיר גבוה".



באשר לקריאות לנקמה אומר הרב ליאור כי מדובר בדרישה טבעית, אולם הנקמה אמורה להגיע מהעם כולו, מהממלכה, מהממשלה. "נקמה תבוא מהשמים, אבל זה לא פותר את הממשלה מלעשות את מה שלאל ידנו". באשר לחשש מתגובה חריפה בעולם למהלכים הישראליים, אומר הרב ליאור כי "העולם יסכים רק לראות אותנו בשקט בדרך לאושוויץ. גם אז הם טענו שאין להם מספיק מטוסים. כולם שונאים אותנו. אצל כל אחד זה נראה בצורה אחרת".



לדברי הרב ליאור אין להתחשב בטענות הבג"ץ המנהיג ומנחיל חולשה והומאניזם צבוע ונוצרי. "אני שומע שהבג"ץ אומר לא לפגוע בבתי מחבלים מחשש לחיי אזרחים. זו טעות ביסוד. מדינה חייבת להעניש באופן קולקטיבי את מי שתוקף אותה. למנוע חשמל ומים, להחריב, להגלות. הכול על פי החלטת המצביא".



ולנוער הציונות הדתית אומר הרב ליאור כי מדובר בנוער איתן באמונתו וחדור באידיאלים. "יש לנוער עוצמה רוחנית ואמונית כדי לעמוד מול המצבים הקשים. עלינו להמשיך בבניית הארץ, להרבות יישוב הארץ ולדרוש החלת ריבונותינו על כל שטח ששיחררנו והחזרנו לידינו".