עימות חריף ובלתי צפוי התקיים במהלך ראיון שקיים עוזי ברוך ביומן ערוץ 7 עם ד"ר יריב בן אליעזר.



בראיון התבקש בן אליעזר להתייחס לדיווחה אתמול של איילה חסון ב'מבט' אודות ההיתר הרבני ליציאה לנקמה על הטבח במרכז הרב. בן אליעזר אמר כי במידה והדברים נכונים הרי שכל הכבוד לחסון, אך אם מדובר במידע שקרי הרי שמדובר בכתבה חמורה מאוד. לשאלת ברוך כיצד ניתן לוודא את אמיתות הכתבה אמר בן אליעזר כי "אם העורכים אישרו את הכתבה הם אמורים היו לבדוק אם העובדות נכונות. אני מאמין שהיא והעורכים שומרים על כבודם ולא יפרסמו דברי איוולת".

עם זאת, מיד בפתח הראיון הבהיר בן אליעזר את עמדותיו וקבע כי אמנם הטבח במרכז הרב הנו אחד האירועים החמורים ביותר שאירעו בתקופה האחרונה לעם ישראל, אך עם זאת הביע זעם על מתקיפי שרת החינוך, פרופ' יולי תמיר. "זה שאנשים התנהגו בצורה לא אחראית כלפי ראש הממשלה וכלפי שרת החינוך וצעקו לה 'רוצחת' זה אשמתם ולא אשמת העיתונות".



בן אליעזר סירב לקבל את טענותיו של המראיין ולפיהם ראש הממשלה לא ביקש כלל לבקר במקום וכל הדיווחים היו ספין תקשורתי, כפי שדווח בערוץ 7. כמו כן סירב לקבל את דברי ברוך ולפיהם ניתן להבין את זעמם של מי שראו טבח של חבריהם על מי ששייכת למחנה פוליטי שהעביר כלי נשק למחבלים, כלי נשק שהביאו לרצח יהודים. "כששרה מגיעה להביע תנחומים זה לא הזמן לבדוק ברזומה שלה אם היא תמכה בצעירותה ב'שלום עכשיו'. צריך לתת לה דין של מלכות", קבע בן אליעזר ומצא את ההזדמנות ראויה לשוב ולטעון כי רבנים היו גם אלה שהתירו ליגאל עמיר לבצע את רצח רבין.



במהלך הראיון כולו שב וקבע עוזי ברוך כי עד היום לא ידוע ולו על שם של רב אחד שהתיר לעמיר לרצוח את רבין, וכי כל הדיווחים אינם אלא שקר שמאחוריו עומדים גופי תקשורת ושלטון. טענותיו אלה של ברוך לא התקבלו על דעתו של בן אליעזר והוא קבע נחרצות כי "רבנים נתנו הכשר לרצח רבין". את דבריו החריף בן אליעזר כשהאשים את הציונות הדתית בפילוג העם. לדבריו טענותיו של ברוך, כמו גם של גורמים נוספים בימין אינם אלא ניסיון "להמציא סיפורים במקום להכות על חטא. הציונות הדתית אחראית לפירוד בעם. לקחתם את עקרונות הציונות הדתית של עם ישראל ותורת ישראל והפכתם לאנשי נדל"ן", הוא מאשים.



בדבריו תקף את הגדרת ממשלת רבין כממשלת זדון ואת ההפגנות ליד ביתו של ראש הממשלה רבין. במקביל סירב לקבל ביקורת על הפגנות השמאל בשעתו מול בית בגין תחת הכותרת 'בגין רוצח'.



בדבריו שב בן אליעזר וטען כי "יגאל עמיר קיבל היתר מרבנים מרכזיים שנתנו בידו אקדח מטאפורי לרצח". את דבריו אמר שוב ושוב כשהוא מסרב לנקוט בשמו של ולו רב אחד שאמר את הדברים והתיר אותם.



הסכמה לא הייתה בראיון הזה, כפי שניתן להבין.