עורך הדין, הרב ד"ר חיים שיין ממכללת 'שערי משפט' אינו מגדיר כהפתעה חסרת תקדים את החלטת שופטת בית המשפט לאפשר לצביה שריאל לעמוד לדיון משפטי תורני בפני בית הדין של הסנהדרין בנשיאות הרב ישראל אריאל.



הרב ד"ר שיין קובע ביומן ערוץ 7 כי אין מדובר בהפתעה משפטית כלל וכלל אלא במחווה רחבת לב של השופטת. זאת כיוון שכל אסיר יכול לבקש, בהתאם לחוק, חופשה לצורך אירוע משפטי או באותה מידה גם לצורך דיון משפטי בבית דין רבני או בכל פורום אחר.



הרב שיין מדגיש כי לא מדובר בבית דין שהכרעתו משמעותית למערכת המשפט או שיש בכוחו להשפיע באמת על גורלה המשפטי של שריאל. "זה לא היה משפט. זה היה דיון ללא מסקנה. בסופו של דבר בית המשפט הוא שיחליט את החלטתו".



להערכתו יתכן והשופטת החליטה את החלטתה מתוך תקווה שבית הדין של הסנהדרין ישכנע את שריאל לשנות את עמדתה ולהסיר את התנגדותה הנחרצת לעמוד למשפט בפני ביהמ"ש הרשמי.



באשר לעצם מאבקם של צעירי המאחזים והימין המסרבים להישפט בבית המשפט, אומר הרב ד"ר שיין כי אמנם מדובר בצעירים אהובים אך מהלכם הוא טעות יסודית. "הם חושבים בטעות שהם לוחמי אצ"ל ולח"י הנאבקים במנדט הבריטי. הגיע הזמן שיבינו שקמה מדינת ישראל ואין מקום למערכת משפט אלטרנטיבית". בדבריו הביע תקווה לימי הגאולה בהם "ישובו שופטינו כבראשונה" אז ידונו בתי המשפט על פי דין תורה.



שיין אינו מקבל את תחושת הקיפוח המשפטי אותה חשים לטענתם ארגוני ימין כלפי בית המשפט העליון. לדבריו אין לשכוח כי הציבוריות הישראלית גדושה בקבוצות מיעוט רבות החשות קיפוח, ואין מדובר רק בדתיים, חרדים או ערבים, כלשונו.



בדבריו הזכיר את נוכחות השופטים רובינשטיין ואדמונד לוי בפורום בית המשפט העליון כעדות לפתחון הפה שניתן בבית המשפט למיעוט הדתי בישראל. לשאלת המראיין, עוזי ברוך, קובע שיין כי אין להגדיר את נוכחות שני השופטים רובינשטיין ולוי כעלה תאנה למערכת משפט מפלה. "השופט לוי הוא לא עלה תאנה. הוא אדם בעל כוח והשפעה רבה בבית המשפט. אסור לשכוח שברוב הדיונים בבג"ץ יש שלושה שופטים כלומר אם שהופט לוי משכנע אדם אחד הוא יכול להשיג רוב ולהכריע".