שר הביטחון, אהוד ברק, סבור כי רעיון האיחוד בין מפלגתו 'העבודה' לבין 'קדימה' וגורמים נוספים במערכת הפוליטית הוא רעיון ראוי שיש לקדמו. כך התברר אתמול בפגישה שקיים ברק עם פעילים במפלגתו.



ברק אמר את הדברים לאחר שהפעילים טענו באוזניו כי ללא איחוד בין שתי המפלגות והוספת ח"כים מסיעות הגמלאים ואולי אף גורמים נוספים לסיעה משותפת, צפויה 'העבודה' להתרסק בבחירות הבאות, בעיקר לנוכח מה שנראה כצמצום הפער בינו לבין ראש הממשלה אהוד אולמרט.



הפעילים טענו באוזני ברק כי רק מהלך של איחוד כוחות שמאל-מרכז יכול להוביל לבלימת כוחו של בנימין נתנהו בדרך לראשות הממשלה הבאה.



ברק מצידו הגדיר את הרעיון כראוי ונכון. ככל הנראה זוכר ברק כי איחוד המפלגות 'עבודה', 'גשר' ו'מימד' תחת מטריה פוליטית אחת, 'ישראל אחת', הוביל אותו בפעם האחרונה לראשות הממשלה. כמו כן הוא מעדיף בחינה של דרך פוליטית אחרת על פני המשך ההתגוששות עם קודמו בראשות העבודה, חבר הכנסת עמיר פרץ, ועם בכירים אחרים במפלגה ולייצר תדמית של מנהיג גוף פוליטי רענן.



עם זאת קשה לראות את כל אנשי 'קדימה' מצטרפים ליוזמה, וקשה להעריך כיצד יגיב ראש הממשלה לאמירותיו אלה של ברק, אמירות שיש שיפרשו אותן כמהלך חתרני תחת אושיות הממשלה והתערבות בענייניה הפנימיים של מפלגה אחרת, 'קדימה'.