במחצית ממשקי הבית בישראל אם משק הבית היא זו שמבצעת את הקניות העיקריות לבית, כך עולה מסקר איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים שנערך באמצעות מכון המחקר גאוקרטוגרפיה.



ב-19% ממשקי הבית האב הוא המבצע העיקרי, (לעומת 22% לפני כ-3 שנים). ב-20% נוספים שני ההורים יחד. ב-3% ממשקי הבית - אחד הילדים מבצע את הקניות העיקריות. ב-6% ממשקי הבית אחד ההורים או שניהם עם הילדים מבצעים את עיקר הקניות.



כן מתברר, כי אם משק הבית היא זו שמבצעת בעיקר גם את השלמות הקנייה, (ב-45% ממשקי הבית). ב-22% ממשקי הבית האב מבצע את השלמת הקניות, (לעומת 26% לפני כ-3 שנים). משקלם של הילדים בהשלמת הקניות עומד על 10% לעומת הקניות העיקריות 3%.



עוד עולה מהסקר כי 14% מציבור צרכני המזון נחשבים "פריקים טועמים" של דוכני טעימה בנקודות המכירה 32% מציבור צרכני המזון נוהגים לגשת לדוכני טעימה.



מהסקר מתברר, כי שיעור הניגשים לדוכני הטעימה בתדירות גבוהה, נמוך יותר בקרב דתיים חרדיים (כ-5% בלבד) וילידי הארץ דור שני (כ-8%) וגבוה יותר בקרב מסורתיים.



כן מתברר מהסקר, כי 46% מהטועמים בנקודות המכירה קנו את המזון.



מהסקר עולה עוד כי 52% מהציבור מדווחים כי הם נוהגים לנצל תלושי שי, הנחות או קופונים בעת קניית מוצרי מזון, (עלייה של 8% בהשוואה לפברואר 2005, בהם 16% עושים זאת תמיד ו-10% עושים זאת בדרך כלל).



בנוסף, 59% מהמשתמשים בקופונים עושים זאת באמצעות קופונים אישיים של מועדוני רשתות המזון, כרבע משתמשים בקופונים אישיים של חברות האשראי וכחמישית באמצעות קופונים שמחולקים בעיתונים ועלונים. 12% משתמשים בקופונים / תלושים מהעבודה.



בהשוואה לפברואר 2005 חלה ירידה בשיעור המשתמשים בקופונים המחולקים בעיתונים, במקביל לעלייה בשיעור המשתמשים בקופונים / תלושי שי מהעבודה.

הסקר נערך טלפונית בקרב 600 מרואיינים המהווים מדגם ארצי ומייצג של האוכלוסיה היהודית הבוגרת בישראל, הנוהגת לערוך קניות עבור המשק הבית.