ההסתדרות וחברת "ארקיע" יחתמו היום על חמישה הסכמים קיבוציים בסקטורים השונים של החברה: טייסים, דיילות ותיקות, דיילים שהועסקו בחוזה אישי, אחזקת מטוסים ועובדי קרקע. בהסכמים נקבע כי 170 מתוך 200 עובדים שהועסקו עד עתה בחוזים אישיים יועסקו מעתה במסגרת ההסכמים הקיבוציים כמו יתר 400 העובדים האחרים בחברה. רק 30 העובדים הנותרים מההנהלה יועסקו בחוזה אישי.
עד לשנת 2005 שלטה ב"ארקיע" משפחת בורוביץ. עם רכישת "אל על" על ידי המשפחה הועברה הבעלות למשפחת נקש השולטת כיום ב- 70% מהחברה לעומת 30% הנמצאים בשליטת העובדים. באוגוסט 2007 הכריזה ההסתדרות, לראשונה בתולדות החברה, על סכסוך עבודה. ההסתדרות טענה, בין היתר, כי הסכם העברת הבעלות מאפשר לעובדים המועסקים בחוזה אישי לעבור להסכם קיבוצי וההנהלה מסרבת.
יו"ר ארגון עובדי התחבורה, אבי אדרי אומר כי "יש חשיבות עצומה לכך שבלמנו בהסכמים שנחתמו היום את מגמת ההתפשטות של החוזים האישיים שלא מאפשרים בטחון תעסוקתי ומציבים את העובדים בודדים מול ההנהלה".
בהסכמים שנחתמו הושגו הישגים נוספים. כל העובדים יקבלו 5% מהרווח הנקי של החברה החל משנת 2011. תעריף שעת הטיסה לטייסים ותוספת הוותק יעלו ב- 3%. כמו-כן יזכו הטייסים לפיצוי מיוחד עבור טיסה לאילת הכוללת שהיית לילה.
הדיילות הותיקות, עובדי אחזקת המטוסים ועובדי הקרקע יקבלו תוספות שכר לשכר הבסיסי: תוספת של 4% רטרואקטיבית מתחילת יוני 2007, תוספת של 3% מתחילת אוגוסט 2008 ו- 3% נוספים מאוגוסט 2009. החברה תספק לכל דיילת מינימום 70 שעות טיסה לחודש. עובדי האחזקה והקרקע יקבלו אף תעריף לאש"ל בחו"ל העומד על 52 דולר ליממה.
מההסתדרות נמסר כי דיילים החדשים שהיו מועסקים בחוזה אישי ומועסקים מעל 60 חודשים יקבלו קביעות לאלתר. הדיילים יקבלו תוספות גם עבור שעות שאינן שעות טיסה בפועל. כך, לדוגמא, יקבלו הדיילים עבור שהיית יום בטיסה פנים ארצית תשלום שווה ערך של עד 6 שעות טיסה בפועל. הדיילים אף יקבלו תשלום נוסף עבור עבודה מעבר למכסת שעות מסוימת בחודש: עבור כל שעת טיסה בפועל מעבר ל- 80 שעות יקבל הדייל תוספת של 25% ומעבר ל- 85 שעות תינתן תוספת של 50%. לדיילים יינתנו תשלומים נוספים כמו, לדוגמא 10 עד 20 שעות בפועל על תפקידי הדרכה או בוחן. כמו-כן יבוטחו הדיילים בפנסיה מקיפה עם תום 3 חודשי עבודה ויקבלו קרן השתלמות. הדיילים אף יקבלו דמי אש"ל של בין 18-24 דולר בכל טיסה לחו"ל.
כל מכירה של עד 1000 דולר ב"דיוטי פרי" בזמן הטיסה תזכה את הדייל לבונוס של 1 עד 4 אחוז מערך המכירה, בהתאם לדרגתו, לרבות הפרשות פנסיוניות בגין המכירה. בנוסף, בכל סכום מכירה מעל 1000 דולר יקבל הדייל אחוז נוסף. עבור שהייה קרקעית בחו"ל יקבל הדייל 2 דולרים לשעה החל מהשעה השלישית מרגע הנחיתה.