תושבי מגרון שלחו מכתב לנורית דאבוש – יו"ר הרשות השניה, אבי וייס – מנכ"ל חברת החדשות וגיורא רוזן – הממונה על תלונות הציבור בו הם מתלוננים על דבריו של הפרשן אמנון אברמוביץ במהדורת החדשות לפני כשבועיים.



"במהדורת החדשות של יום שלישי י"א באדר ב' התשס"ח (18/3/08 למניינם), אירחה יונית לוי את אמנון אברמוביץ', כדי לשמוע ממנו על "פינוי המאחז מגרון" כלשונכם. אברמוביץ', שנוטה להשתמש בלשונו החדה לעיתים קרובות גם על חשבונם של אחרים, עשה זאת הפעם על חשבוננו, תושבי הישוב מגרון", כתבו התושבים.



הם מציינים כי המכתב שצוין לא חידש דבר וחצי דבר בעניין הרצון לגרש את תושבי הישוב מבתיהם.



התושבים כותבים כי, "אברמוביץ', כדרכו, רק ביקש להוסיף כמה מילים. מילים מיותרות, מילים שחבל שנאמרו, שהן דעתו האישית, שנאמרו תוך שימוש שתלטני בבמה הציבורית שניתנה לו. ונצטט: "זהו מאחז בלתי חוקי המפורסם, המתריס והמקניט מכולם, שכן כל כולו בנוי על קרקעות פרטיות, על קרקעות שנשדדו מאנשים פרטיים והוקם כבר לפני כשמונה שנים".



לטענת התושבים, "העובדות שנויות במחלוקת ואינן כל כך ברורות כפי שאברמוביץ הציג אותן, "הסגנון בו בחר אמנון להשתמש מציג אותנו כשודדים, ככאלה שהוציאו מכאן את בעלי הקרקעות בכוח כדי לבנות כאן את בתינו – זהו שקר גס! זהו עיוות של המציאות!".



הם מסבירים כי היישוב מגרון הוקם בשנת 1999 בעידוד, מימון וסיוע של משרדי הממשלה השונים. האדמה עליה יושב הישוב מגרון היא אדמה טרשית ופנויה, מעולם לא עיבד אותה ולא ישב עליה איש.



עוד הם מציינים, "עד שהוגשה תלונה על ידי אנשי שלום עכשיו לפני כשנה וחצי, מעולם לא טען אף אחד בעלות על הקרקע, הטוענים לבעלות כלל לא ידעו שהקרקע, לכאורה, שייכת להם, עד שאנשי שלום עכשיו 'גילו' להם".



"אנו, תושבי הישוב מגרון טוענים לזכויות על חלק ניכר מאדמות עליהן אנו גרים. משום מה, מר אברמוביץ בחר לנצל את הבמה שאתם מעניקים לו כדי להציג אותנו כ"פורעי חוק" ו"שודדים" על בסיס הצגת עובדות מסולפת ומתלהמת", כתבו.



"אנו כואבים על כך שהתקשורת באופן בוטה כל כך משתפת פעולה עם מזימותיהם של אנשי שלום עכשיו תוך התעלמות מטענותינו ומכך שמדובר באנשים, בקהילה, בישוב פורח ומשגשג" הוסיפו.



לסיום כתבו תושבי מגרון, "אנו דורשים לשמוע התנצלות פומבית מפרשן החדשות שלכם, אמנון אברמוביץ, או לכל הפחות לקבל הזדמנות שווה להציג את עמדתנו בעניין".



"אתם מתיימרים להביא את החדשות של כולם. אנחנו פה (חלק מהרייטינג), חלק מהמדינה. אנחנו איננו סקופ חולף בדסק החדשות", כתבו התושבים.