תחת הכותרת "ההצגה הזאת חייבת להיפסק" דורשת קבוצת פעילים להחרים את תיאטרון הקאמרי בעקבות העלאת ההצגה אותה כתב דובר החזית העממית עסאן כנאפאני, 'השיבה מחיפה'.



הקימו מספר אנשים עצומה הקוראת להחרים את תיאטרון הקמארי עד ש"יבטל את ההצגה לצמיתות" כנאמר בעצומה.



דימטרי רייזמן ורואה החשבון חיים רבינוביץ' ניסחו עצומה הקוראת להחרמת התיאטרון ובה הם מפרטים את התקפות הטרור שביצעה תנועת החזית העממית לשחרור פלסטין בזמן שכנפאני היה פעיל בשורות הארגון.



יצוין כי כנפאני עצמו צולם בחברת אחת ממבצעי הטבח בנמל התעופה בלוד בו נהרגו 24 בני אדם ו-78 נפצעו. כנפאני נהרג בפיצוץ מכונית ליד ביתו בביירות בשנת 1972. עד היום לא ידוע מי באמת חיסל את ע'סאן כנפאני למרות שכל האצבעות המאשימות הופנו אל עבר ישראל. איתן הבר אמר בשנת 2005 שהריגתו של כנפאני הייתה חלק ממדיניות התגובה של מדינת ישראל למעשי הטרור שבוצעו נגדה.



כותבי העצומה מביעים זעם בעיקר על מה שהם מגדירים כ"האטימות שגילו אנשי תיאטרון הקאמרי בהצגת הסיפור על דמותו של כנפאני לציבור הרחב". הם מציינים כי באתר האינטרנט של תיאטרון הקאמרי לא מוזכר בכלל עברו הטרוריסטי של הסופר כנפאני אלא רק תשבחות והערצה "לסופר הדגול" כנפאני.



באתר התיאטרון מוגדרת ההצגה כ"מחזה ישראלי חדש מאת בעז גאון על פי נובלה מאת ע'סאן כנפאני ובימויו של סיני פתר. הנובלה "השיבה לחיפה" נחשב בעיני רבים ליצירה הספרותית המטלטלת ביותר שנכתבה אי פעם, אודות הסכסוך הישראלי-פלסטיני. המחבר, כנפאני, שנרצח בביירות בשנת 1972, נחשב בעיני רבים לאחד הסופרים הפלסטיניים החשובים של דורו, ואולי החשוב שבהם".



באתר נכתב עוד כי מדובר במחזה שאינו אלא "אירוע תיאטרוני נדיר ויוצא דופן הקורא להאנשת הסכסוך הפוליטי ולהכרה במצוקת כל הצדדים, המשלמים את מחירו"



בנוסף מציינים כותבי העצומה שהעלאת ההצגה סמוך לחג הפסח "ממשיכה את המסורת האנטישמית של אויבי ישראל להפיץ שקרים ועלילות כלפי העם היהודי". לדבריהם "משום מה מצאה הנהלת התיאטרון לנכון לקבוע את הצגת הבכורה של המחזה מבית היוצר של "החזית העממית לשחרור פלסטין" דווקא לקראת החג. בכך מאפשרת הנהלת הקמארי להמשיך את "מסורת" אויבי ישראל בת אלפי השנים של הפצת השמצות, האשמות שווא, זיופים ועלילות אנטי-יהודיות לקראת ערב חג הפסח." נכתב בעצומה.





היום בצהרים החלה הפגנה בשעה 13:30 מול תיאטרון הקמארי במחאה על העלאת ההצגה.