ביתו של המחבל. ג'בל מוכאבר
ביתו של המחבל. ג'בל מוכאברפלאש 90

56 חברי כנסת חתמו אמש על מכתב שהועבר לשר לביטחון פנים, אבי דיכטר, בידי נציגי משפחות הנרצחים, ובו הם דורשים להרוס את בית המחבל שביצע את הטבח בישיבת מרכז הרב בירושלים.

יאיר אלדר, אחיו של יונתן הי"ד, תיאר בראיון ליומן הצהרים של ערוץ 7 את מהלך הפגישה עם השר דיכטר: "נפגשנו איתו בעבר פעם אחת, ועכשיו לאחר שהחתמנו 56 חכ"ים על עצומה להריסת הבית וגירוש משפחת המחבל, נפגשנו איתו בשנית כדי להגיש לו את העצומה".

"השר עצמו הזדהה עם הדרישה, ואמר כי לדעתו כאדם עם עבר ביטחוני בכיר, גירוש והריסה הם המניעים האפקטיביים ביותר למניעת טרור וליצירת הרתעה"

 אלדר תיאר כי מבדיקה משפטית שערכו המשפחות הדבר אפשרי, עם זאת הסביר כי השר דיכטר אמר בפגישה כי גם שר הביטחון צריך להסכים למהלך. אך עד כה לא הצליחו נציגי המשפחות להיפגש עם השר ברק.

אלדר המשיך ותיאר את פעילות המשפחות: "כבר נפגשנו עם שר הפנים, כדי לשלול אזרחות מבני המשפחה והיום נפגש עם יו"ר הכנסת דליה איציק", "מבחינתנו זו השפלה נוראית שפגעו בנו והמדינה לא מגיבה, זו מלחמה חד צדדית ולא נעשתה שום פעולה כנגד המשפחה והסביבה שמאוד תמכה במעשה".

"מדובר במחבל מאומן, קשה לנו להאמין שאף אחד לא ידע מראש על ההתעסקות שלו בטרור, זה משהו ארוך, משהו שכנראה ידעו עליו מראש והמשפחה צריכה לשאת בתוצאות", "זה די מובן מאליו, שאדם שאסף כמות רצינית של תחמושת ועבר אימונים לא יכול לעבוד לבד", הוסיף אלדר.