עשרות אלפי מתפללים מהארץ ומחו"ל הגיעו הבוקר אל רחבת הכותל המערבי להשתתף במעמד "ברכת הכהנים" ההמונית, כמסורת מאז שנת תשל"א שיסד הרב מנדל גפנר זצ"ל, ולמעמד "הקבלת פני רבו", למרות מזג האויר השרבי.



ההמונים שגדשו את רחבת הכותל המערבי השתתפו בברכת כהנים של שחרית וברכת הכהנים של מוסף ולאחריהם קבלת עול מלכות שמים ותפילות לשלום עם ישראל ולרפואת חולי עמו ישראל.



הרבנים הראשיים לישראל, הראשון לציון הרב שלמה משה עמאר והרב יונה מצגר, ורב הכותל המערבי, הרב שמואל רבינוביץ שהשתתפו בברכת הכהנים, קיבלו את פני העולים לרגל ובירכו את האלפים שפקדו את הכותל המערבי. כמו כן הם נשאו תפילה לשלומם של תושבי שדרות ועוטף עזה ולשלום חיילי צה"ל ואנשי כוחות הביטחון.



הקרן למורשת הכותל המערבי, שמארגנת את מעמד ברכת הכהנים, נערכה לקליטת ההמונים ואף גייסה מחברת "טמפו" תרומה של אלפי בקבוקי מים שחולקו למתפללים.



מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב דודי כהן, ומפקד מחוז ירושלים, אהרון פרנקו ,יחד עם בכירי משטרת מחוז ומשטרת העיר העתיקה, ליוו ופיקחו מקרוב על המעמד הגדול, כשרבבות המתפללים נהרו כל העת אל הכותל המערבי, תוך שהם מציינים את שיתוף הפעולה עם אנשי הקרן למורשת הכותל המערבי וההערכות המיוחדת לקליטתם של ההמונים, למרות מזג האוויר הקשה.



עם סיום ברכת הכהנים וקבלת הפנים עלו הרבנים הראשיים לישראל ורב הכותל המערבי הרב שמואל רבינוביץ לגג בית הכנסת "אוהל יצחק" שברח' הגיא בכניסה אל הכותל המערבי, אשר נהרס ע"י הירדנים בשנת תש"ח, וכיום נבנה ומשוקם ע"י הקרן למורשת הכותל המערבי, כדי להתפלל את תפילת "מפני חטאינו גלינו מארצינו.." ולאחר מכן שרו לשנה הבאה בירושלים הבנויה.

ממד"א נמסר כי במהלך האירוע טופלו במקום כ-30 אנשים שחשו ברע, התעלפו או סבלו ממכות חום. מתוכם פונו לבתי החולים בעיר כשלושה נפגעים.