לא חולשה אמיתית. ארנס
לא חולשה אמיתית. ארנס

היום קיים מרכז מורשת בגין בשיתוף מכון ז'בוטינסקי כנס מיוחד לציון 65 למרד גטו ורשה. זאת תוך שימת דגש למחקריו של שר הביטחון והחוץ לשעבר משה ארנס, אודות חלקם של אנשי בית"ר במרד, חלק שהוצנע והושכח במרוצת השנים.

"נזכור את מורדי גטו ורשה שנשכחו ואולי הושכחו", אומר ארנס ביומן ערוץ 7 שמחקריו האחרונים מגוללים את סיפור הארגונים המורדים בגטו. על המחקרים הללו כותב בימים אלה ארנס ספר מסכם שייצא לאור בעוד כשמונה חודשים.

לעומת ימי מלחמת העולם השנייה רואה ארנס בימינו אלה ימים בהם לא תוכל להישנות שואה שנייה. "התשובה של העם היהודי לטרגדיה היא הקמת מדינת ישראל", הוא אומר ומוסיף: "היום בידי מדינת ישראל עם צבא חזק ועם זרוע ארוכה יכולה להגן לא רק על היהודים בארץ אלא גם אם יידרש במקומות אחרים".



בהתייחסו לסוגיות הביטחוניות העכשוויות קובע ארנס כי בניגוד לנדמה כאילו צה"ל עומד מול איום הקסאם באזלת יד המצב האמיתי אינו כן. "מה שקורה עכשיו בעוטף עזה, ומה שקרה במלחמת לבנון, כשאזרחי המדינה הופגזו יום אחר יום מבלי שדאגנו לתת להם את הביטחון הדרוש שהמדינה והצבא חייבים לתת להם, כל זה לא קורה בגלל חולשה וחוסר יכולת, אלא מתוך החלטות מוטעות וניהול לא נכון של המערכה".



לדבריו "לא היינו זקוקים לוועדה כדי לומר זאת. ביכולתנו לחסל את מה שקורה בעוטף עזה. זו חולשת דעת ולא חולשה אמיתית".