הועדה לתיאום וביצוע של האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות אישרה היום את סכסוך העבודה של טייסי הניסוי של התעשייה האווירית.
14 טייסי הניסוי, התארגנו לאחרונה בהסתדרות, זאת בעקבות העסקתם בחוזים אישיים, שחיקה של כ- 25% בתנאי השכר של העובדים הוותיקים בחמש השנים האחרונות ואי הכרת ההנהלה בייצוג הטייסים באמצעות ההסתדרות. כמו כן, מתבצעת התנכלות לטייסים ואיומים להחלפתם בטייסים זרים.
טייסי הניסוי, עובדים בעבודה בעלת סיכון גבוהה ממדרגה ראשונה, שכן הם אלו אשר מנסים את המטוסים, לאחר תיקונם ו/או השבחתם.
עם התארגנות הטייסים והקמת הועד, פנה יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי להנהלה להכיר בוועד ובהסתדרות כארגון יציג ולהיכנס למשא ומתן על הסכם קיבוצי. הנהלת התעשייה האווירית לא הסכימה להכיר בהסתדרות והחלה להתנכל לטייסים ולאיים בפיטורם ולהחליפם בטייסים זרים.
יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי אומר היום: "מסתבר שגם מגזרים שאינם נחשבים למגזרים הכי חלשים במשק מבינים שדרך ההתארגנות יכולים לעמוד עמידה איתנה מול המעסיקים כאשר זכויותיהם מופרות או אינן מתקיימות במלואן. זכות ההתארגנות והייצוג הינה זכות יסוד אלמנטארית שאין לפקפק בה".
התארגנות זו, מצטרפת לגל של התארגנויות של קבוצות עובדים בהסתדרות לאחרונה וביניהם, דיילי ישראייר, קופי בין, עובדים בענף התחבורה, עובדי כוח אדם במשטרה, עובדים בענף האבטחה והניקיון ועוד.
ועדת תיאום וביצוע אף אישרה היום עוד סכסוך העבודה בחברת דן. הסכסוך נוגע לכ- 1200 נהגים שכירים בעקבות מבוי סתום במו"מ לחתימה על הסכם העבודה הקיבוצי. על פי ההסכמות שכבר הושגו, אמורה החברה לשלם לנהגים תוספת שכר של 3.3% רטרואקטיבית החל מינואר 2008, וכן תוספת של 6% נוספים בארבע מנות של 1.5% בין השנים 2009-2012.
אבי אדרי טוען כי החברה הודיעה כי בשל עדכון שכר המינימום ביולי, היא חוזרת בה מההסכמות ולא תשלם את מלוא תוספת השכר. אדרי אומר כי "מדובר בניסיון ליצור דלת מסתובבת ובכך לפגוע באוכלוסיית נהגים חלשה ביותר שמשתכרת שכר מינימום. מבחינתנו מדובר בקו אדום ולא ניתן לפגוע בהם".