עיצומי העובדים הסוציאליים נכנסו לשבוע החמישי. במסגרת העיצומים, שהוחרפו בתחילת השבוע שעבר לא מטפלים העובדים הסוציאליים בקשישים, ילדים ונוער בסיכון ולא מוגשים תסקירים לבתי משפט. בנוסף לא מטופלים פונים שהגיעו לראשונה ללשכות
הרווחה לקבלת סיוע.
במסגרת העיצומים לא מקיימים העובדים הסוציאליים ועדות החלטה בנושא סידורי מעונות לפעוטות בסיכון ולא דנים בנושאי טיפול בקהילה או סידור חוץ ביתי לילדים ונוער בסיכון או בהארכת סידורים חוץ ביתיים לילדים ונוער. בנוסף לא מקיימים העובדים הסוציאליים
ועדות החלטה לאישור תוכניות טיפול לקשישים, נזקקי חוק סיעוד. פקידי הסעד לחוק הנוער, לסדרי דין וחוסים, וכן קציני המבחן, לא מגישים תסקירים לבתי משפט, זאת בנוסף להמשך אי קבלת פונים חדשים לטיפול.
7,000 העובדים הסוציאליים במשרד הרווחה ובכל הלשכות לשירותים חברתיים בארץ פתחו בעיצומים, במחאה על עומס עבודה חריג ומחסור בתקני כוח אדם. בנוסף מוחים העובדים הסוציאליים על העדר הגנה מספקת עליהם, והיותם חשופים לאלימות כלפיהם מצד
מטופלים.
אתמול (יום א') נפגש שר הרווחה והשירותים החברתיים, יצחק הרצוג ומנכ"ל המשרד, נחום איצקוביץ', עם ראשי איגוד העובדים הסוציאליים במטרה להביא לסיום העיצומים.
התקדמות נרשמה בדרישת איגוד העובדים הסוציאליים בנושא אבטחת העובדים ולקראת סוף השבוע יציג המשרד תוכנית רב שנתית בנושא, תוך הקצאת משאבים ואמצעים להגברת ביטחון העובדים הסוציאליים בלשכות הרווחה.
באשר למעמסה ולתקינה של העובדים הסוציאליים גילו השר הרצוג וראשי משרדו הבנה לסוגיה, אולם לדבריהם הבעיה הינה הרבה יותר רחבה וקשורה לתקציב המדינה ולהחלטת האוצר. איגוד העובדים הסוציאליים אכן מסכים עם השר שהבעיה לא נוצרה בתקופתו, אך הגיע למצב שהמעמסה כה רבה, שהעובדים אינם יכולים להמשיך עוד במצב הנוכחי.
"בעיית התקנים והמעמסה בלשכות הרווחה הינה קריטית ומזה שנים רבות אנחנו מוחים ומתריעים בנושא", אומר איציק פרי, יו"ר איגוד העובדים הסוציאליים. "הפערים בין הצדדים גדולים ולכן אין לנו ברירה אלא להמשיך בעיצומים. במצבת כוח האדם הנוכחית העובדים הסוציאליים אינם יכולים לתת למטופליהם טיפול סוציאלי מלא, הכולל הקשבה, חשיבה והתייחסות למכלול הבעיות של המטופל, ורובם עוסקים בכיבוי שריפות ואנו נלחמים על האפשרות לתת למטופלים שלנו שירות הולם וראוי".