בעיות למידה שונות גורמים לסבל לילדים ומבוגרים, חלקם אינם יכולים להבין בעיות מתמטיות או סמלים מתמטיים. בעיה זו נוגעת לכ-6% מן האוכלוסיה של הילדים כיום, כך טוענים מדענים מובילים העוסקים בחקר המוח. דיסקלקולציה, המונח המתמטי הדומה לדיסלקציה, נפוץ הרבה יותר מבעיות שפה, המשפיע על כ- 2.5% מן הילדים עד 4.3%. רשת ה-CNN מדווחת כי פרופסור בראיין באטרוורת', שערך את המחקר החדש על דיסקלקולציה, מאמין כי הבעיה הזו אינה זוכה למספיק יחס מן המורים ורשויות החינוך. הוא אמר כי הסובלים מן הבעיה צריכים שיטת חינוך מיוחדת בדיוק כמו הדיסלקטים. פרופסור באטרוורת' טען כי ברחבי העולם נמצאים כיום רק בשלב של הכרה בבעיה, אך למעשה יש צורך לפעול מהר מכיוון שאנשים הסובלים מבעיות אילו נתקלים בקשיים יומיומיים. "בעיות כאילו יכולות לגרום למעין "נכות" בעבודה". הפרופסור לימד 1,500 ילדים בקובה, שם הילדים הללו מקבלים הכרה והתחשבות הרבה יותר גדולים. הוא טוען שגם שם ישנם בין 3% ל-6% המראים סימנים של דיסקלקולציה. המילה דיסקלקולציה מגיעה מיוונית ולטינית. פירושה הוא "ספירה גרועה". הסובלים מן הבעיה לרוב מתקשים בפיענוח הספרות. פרופסור באטרוורת' הוסיף: "ככל הנראה יש הרבה יחידים שאינם מודעים לכך שהם סובלים מן הבעיה הזו, וגם אם הם יאובחנו הם יגלו שאין כלים להתמודד עם הבעיה שלהם כמו שמתמודדים עם דיסלקציה". הוא עורך כעת מחקרים בבריטניה על מנת לפתח טכניקה חינוכית שתעזור לילדים הסובלים מדיסקלקולציה להתגבר על הקשיים שלהם. הוא גם פיתח מערכת סריקה שתזהה את שורש הבעיה בתוך הדיסקלקולציה. הוא מאמין כי הסריקה צריכה להתבצע בשלב מוקדם ככל האפשר בחיי הילד, על מנת שתוכנית התערבות ספציפית ומובנית תוכל להיות בשימוש עם התבגרותו. פרופסור באטרוורת' צפוי להציג את ממצאיו בכנס מדעי שייערך היום בלונדון. דוברת של האיגוד הבריטי לדסלקציה קיבלה בחום את מחקרו של הפרופסור, ואמרה: "האיגוד מעוניין לראות את השינוי שיחול אצל המורים בהכרה בבעיה של הילדים ובתמיכה בילדים עם הקשיים".