"הקמתו של המוקד הארצי לפניות נהגים הינו מהלך אסטרטגי לשיפור השירות לאזרח", כך אמר המפקח הכללי, רנ"צ דודי כהן, במהלך הישיבה השבועית של הספ"כ, בה אישר את התכנית להקמתו של המוקד, עד לסוף שנת עבודה זו.

מהסקירה עלו הנתונים הבאים: כ- 400 אלף פניות נהגים מתקבלות בשנה, כאשר, 61% מהן הינן בנושא הסבת דו"ח, או המרתו לאזהרה ורק 18% מהפניות, הינן בקשה לביטול הדו"ח. עוד עולה כי כ- 30% מציבור פונים באמצעות הטלפון וכ- 15% מהם מגיעים פיזית.

המוקד הארצי יאפשר יישומן של מגוון מטרות כגון מדיניות אחידה, מעקב שוטף, ניצול אופטימאלי של כוח אדם, בדגש על קיצור משך זמן הטיפול, הוא יאויש ע"י כ- 65 שוטרים ומתנדבים מכל הארץ ובתוכם , סטודנטים ויהיה באחריות אגף התנועה.

בשלב זה טרם נקבע היכן מיקומו של המוקד הארצי לפניות נהגים, אולם מהאפשרויות שעלו, ככל הנראה, מקום מושבו ייקבע בירושלים.