"הזדעזעתי לשמוע הבוקר על הכוונה במשרדך לבטל את קו הרכבת המתוכנן מאשקלון לבאר שבע. קו זה - המתוכנן לעבור בשדרות, נתיבות ואופקים - עתיד לתת תנופה כלכלית, חברתית ותיירותית לאזור המוכה קשות בעקבות ההתנתקות והקאסמים. ביטול הקו יכה בתושבי האזור יותר מהקאסמים", כך מאשים הבוקר יו"ר סיעת האיחוד הלאומי-מפד"ל ח"כ אורי אריאל, בפנייתו לשר התחבורה שאול מופז ושר האוצר רוני בר און.

אריאל, החבר בשדולת הנגב והגליל, פנה הבוקר בדחיפות ליו"ר הכנסת דליה איציק, לערוך עוד השבוע דיון דחוף במליאה בכוונת משרדי האוצר והתחבורה. "מופז ובר און צריכים להסתכל לתושבי הדרום בעיניים, ולהסביר כיצד הם חותכים להם את עורק החיים", נימק את הבקשה.

אריאל מדגיש בפנייתו את הבטחותיו של הממונה על התקציבים באוצר רם בלינקוב, שהצהיר מפורשות לפני כחודשיים בנגב, כי מדיניות האוצר היא להעדיף משמעותית את הפריפריה, בתקציבים ובפרויקטים.

בדיון שנערך ביום חמישי האחרון במשרדי הרכבת, בהשתתפות הממונה על התקציבים רמי בלינקוב, החשב הכללי שוקי אורן, מנכ"ל משרד התחבורה גדעון סיטרמן ומנכ"ל הרכבת יצחק הראל, הוחלט כי החריגה של כ-4 מיליארד שקל מתוכנית הפיתוח המקורית של הרכבת, תקוזז מהפרויקטים הכלולים בתוכנית.

משרד האוצר הקפיא לפני זמן מה, את העברת כספי הפיתוח לרכבת ישראל בעקבות החריגה התקציבית. לפי ההסדר המתגבש כעת, קו הרכבת המתוכנן בין אשקלון לבאר שבע, שאמור לעבור דרך שדרות, נתיבות ואופקים, ייגרע מתוכנית הפיתוח ויועבר "לבחינה בנוגע לביצועו במסגרת חוץ-תקציבית, למשל באמצעות שיתוף פעולה עם המגזר הפרטי". ח"כ אריאל מדגיש פעולה שכזאת, תעכב את הפעלת הקו בעוד שנים רבות ומיותרות.

עורכת הדין ד"ר אתי לוצאטו אמרה בעקבות ההחלטה לבטל את קו הרכבת המתוכנן מאשקלון לבאר שבע כי "לקראת ועידת הנגב השבוע החליטו היום בממשלת ישראל ובמשרד התחבורה להמשיך בהונאת תושבי הנגב וביטלו את פרוייקט קו הרכבת אשקלון - באר שבע". ד"ר לוצאטו הוסיפה כי "ביום שלישי, ביום בו תיערך ועידת הנגב, יפזרו שרי הממשלה ספינים והבטחות ללא כיסוי".