על-פי הנתונים שמפרסמת עמותת אור ירוק, בשנת 2007 חלק משמעותי מבין ההרוגים בקרב ילדים קיפחו את חייהם בחודשים יולי-אוגוסט: 5 ילדים בגילאים 5-14 מתוך 14 ההרוגים בגילאים אלה, שנפגעו במהלך כל השנה. בסך הכל נפגעו בחודשים יולי-אוגוסט 454 ילדים.
מבדיקה שנערכה בעמותה עולה כי חודש יולי בשנת 2007 נמצא במקום השני (לאחר ינואר) בכמות התאונות שאירעו במהלכו. בחודש זה אירעו 1427 תאונות דרכים, מתוכן 26 תאונות קטלניות ו-155 תאונות קשות. עוד עולה כי כמות התאונות הקשות בחודש אוגוסט נמוכה ב-17% (129 תאונות קשות) ואילו בכמות התאונות הקטלניות חלה עליה של 15% (30 תאונות קטלניות).
עוד עולה כי השעות הקריטיות הן בין השעה 3 אחה"צ לשעה 9 בערב. קרוב למחצית (48%) מתוכם נפגעו בין השעות הללו. ניתן להעריך שיותר ילדים שוהים בחוץ בשעות אלו מאחר ומחשיך מאוחר יחסית ואלו השעות הנוחות יותר מבחינת מזג האוויר.
גם נהגים צעירים נוטים להיפגע בקיץ יותר מאשר בחורף וכך גם רוכבי דו-גלגלי: מספר רוכבי האופניים הנפגעים בתאונות בקיץ יותר מכפול ממספרם בחורף. מספר רוכבי האופנועים הנפגעים בקיץ גדול בשליש מאלו הנפגעים בחורף.
מנכ"ל אור ירוק, שמואל אבואב אומר כי "בימים אלה יוצאים למעלה ממיליון וחצי תלמידים לחופשת הקיץ. משמעות היציאה לחופשה בהיבט הבטיחות בדרכים היא, כי מאות אלפי ילדים ובני נוער ימלאו את הרחובות והכבישים במשך כל שעות היממה, מי ברגל, מי רכוב על אופניים ומי על קטנוע או מכונית.
"ישראל, לצערנו, היא מדינה קטלנית במיוחד להולכי הרגל וכ-30% מכלל ההרוגים בכל שנה נפגעים כהולכי רגל. גם תחום הרכב הדו-גלגלי, ככל שעולה הפופולריות של הרכיבה על אופניים מתרבות להוותנו גם התאונות. לכן, מוטלת עלינו החובה להיות ערניים וזהירים שבעתיים בתקופת הקיץ. כללית אני ממליץ להורים לילדים קטנים לשים לב שלא יחצו כבישים ללא השגחה, להקפיד לרכב על אופניים רק במסלולים שנועדו לכך ולצמצם ככל האפשר את נקודות המפגש בין הילדים לבין המכוניות", אומר אבואב.
מבדיקה שנערכה בעמותה עולה כי חודש יולי בשנת 2007 נמצא במקום השני (לאחר ינואר) בכמות התאונות שאירעו במהלכו. בחודש זה אירעו 1427 תאונות דרכים, מתוכן 26 תאונות קטלניות ו-155 תאונות קשות. עוד עולה כי כמות התאונות הקשות בחודש אוגוסט נמוכה ב-17% (129 תאונות קשות) ואילו בכמות התאונות הקטלניות חלה עליה של 15% (30 תאונות קטלניות).
עוד עולה כי השעות הקריטיות הן בין השעה 3 אחה"צ לשעה 9 בערב. קרוב למחצית (48%) מתוכם נפגעו בין השעות הללו. ניתן להעריך שיותר ילדים שוהים בחוץ בשעות אלו מאחר ומחשיך מאוחר יחסית ואלו השעות הנוחות יותר מבחינת מזג האוויר.
גם נהגים צעירים נוטים להיפגע בקיץ יותר מאשר בחורף וכך גם רוכבי דו-גלגלי: מספר רוכבי האופניים הנפגעים בתאונות בקיץ יותר מכפול ממספרם בחורף. מספר רוכבי האופנועים הנפגעים בקיץ גדול בשליש מאלו הנפגעים בחורף.
מנכ"ל אור ירוק, שמואל אבואב אומר כי "בימים אלה יוצאים למעלה ממיליון וחצי תלמידים לחופשת הקיץ. משמעות היציאה לחופשה בהיבט הבטיחות בדרכים היא, כי מאות אלפי ילדים ובני נוער ימלאו את הרחובות והכבישים במשך כל שעות היממה, מי ברגל, מי רכוב על אופניים ומי על קטנוע או מכונית.
"ישראל, לצערנו, היא מדינה קטלנית במיוחד להולכי הרגל וכ-30% מכלל ההרוגים בכל שנה נפגעים כהולכי רגל. גם תחום הרכב הדו-גלגלי, ככל שעולה הפופולריות של הרכיבה על אופניים מתרבות להוותנו גם התאונות. לכן, מוטלת עלינו החובה להיות ערניים וזהירים שבעתיים בתקופת הקיץ. כללית אני ממליץ להורים לילדים קטנים לשים לב שלא יחצו כבישים ללא השגחה, להקפיד לרכב על אופניים רק במסלולים שנועדו לכך ולצמצם ככל האפשר את נקודות המפגש בין הילדים לבין המכוניות", אומר אבואב.