גשר מסוכן?
גשר מסוכן?פלאש 90

ברוב פאר והדר (ובלא מעט מחלוקות) נחנך כידוע לפני שבוע ימים גשר המיתרים בכניסה לירושלים. כעת מתברר כי כמעט לכל דאגו אנשי הגשר, לאורות, צבעים, גשר ומיתרים, אבל לסוגיה בטיחותית מדאיגה אחת לא נמצא ככל הנראה פתרון מוחלט – נורת האזהרה המקובעת בראשו של הגשר, נורה שנועדה להתריע כלי טיס מהתנגשות בו חלילה – לא תמיד דולקת.



אזרחים המתגוררים בסביבת הגשר הבחינו במהלך ליל השבת האחרונה שהנורה בראש תורן הגשר אינה דולקת. הם המתינו למוצאי שבת, ותדהמתם, וגם דאגתם גברו. הנורה עדיין לא דולקת.



האזרחים המוטרדים מכלי טיס שחלילה יתנגש בגשר ויוביל לאסון רב נפגעים התקשרו למוקד העירוני '106' שם קיבלו תשובה קצרה ועניינית שחזרה על עצמה לכל פניות האזרחים המוטרדים: העניין בטיפול. הבעיה היא שהלילה חלף ונורת האזהרה נותרה כבויה.



"אין צורך להסביר כמה הדבר מסוכן", אומר לנו אחד הפונים "מדובר באזור שבו יש תנועת מסוקים רבה. גם בגלל האח"מים ואנשי הצבא שעולים לירושלים וחוזרים ממנה וגם בגלל בתי החולים שבסביבה. זו הרי הדרך גם לבית החולים שערי צדק וגם להדסה עין כרם".



פנינו לעיריית ירושלים ומדוברות הערייה קיבלנו תשובה מעט יותר מעניינת מה'העניין בטיפול' הלאקוני שקיבלו התושבים. בעירייה הפנו אותנו לחברת מוריה האחראית על הגשר, בנייתו ותפעולו. פנינו לחברת מוריה. דובר החברה הבהיר לנו נחרצות כי "אין מצב שבו הנורה לא דולקת. נורת האזהרה דולקת בהתאם להנחיות מערכת הביטחון והצבא".



קיבלנו את התשובה אבל החלטנו לחכות עוד לילה אחד. בלילה שבין שני לשלישי הגענו למקום ואכן נורת האזהרה האדומה שבראש הגשר דלקה והתריעה למרחוק. חשבנו שהפרשה מאחורינו עד שחלפה עוד יממה, והנה שוב, מדווחים לנו תושבים ששוב הנורה אינה דולקת והגשר שהיה מי שחשב שיהיה לנויה של הכניסה לבירה הוא עדיין סיכון משמעותי. "זה מטריד ומדאיג. דאגו לכל האורות והצילצולים, לכל הטקסים והמופעים אבל לבטיחות של היום שאחרי לא דאגו", אומר לנו עוד אזרח מודאג.



חזרנו למוקד העירוני ותהינו מה קורה לו לגשרו של קלטרבה, וקיבלנו תשובה מעניינה: "התקלה ידועה. הרבה אזרחים פנו אלינו ודיווחו לנו עליה. העברנו את הדיווח למי שמטפל בה והעניין בטיפול".



כל שנותר לנו כעת לקוות שמישהו יחזיר עוד בטרם ערב את הזרם לראש התורן והגשר ימשיך להיות גם בטוח, מעבר לכל מה שהוא.

בתגובה לדברים אומר דובר חברת מוריה כי "לא היה מצב בו לא היה או בגשר המיתרים". לדבריו מחויבות החברה היא לקיומו של זרקור או נצנץ או תאורה על המיתרים, ואין חובה שכל השלושה יפעלו יחד. הדובר מציין כי את כללי התאורה המחייבים לגבי הגשר קבע חיל האוויר ובהתאם להנחיותיו פועלת החברה.