וועדת המכרזים הבין משרדית בראשות סגן החשב הכללי, אבי דור, הכריזה היום כי חברת שפיר הנדסה פרויקט 531 בע"מ זכתה במכרז למימון, הקמה ותפעול בשיטת ה – PFI של פרויקט "דרך 531" שעתידה להיסלל באזור השרון ולחבר בין רעננה, כפר סבא והרצליה.



הפרויקט כולל סלילת המשך של נתיבי איילון (כביש 20), חיבור של כביש החוף (כביש מס' 2) לכביש חוצה ישראל (כביש מס' 6) וסלילת מסילת רכבת במרכז התוואי. כמו כן, משלב הפרויקט הנחת צינורות מקורות לאורך תוואי הכביש. סיום הפרויקט צפוי להיות בסוף שנת 2012.



למכרז ניגשו חמש קבוצות מובילות בתחום התשתיות, כאשר ארבע מהן הגישו הצעות, "דרך השרון" של חברת אשטרום וחברת שיכון ובינוי, "נתיבי היובל (השרון)" מקבוצת דניה סיבוס, שפיר הנדסה, "חוצה שרון" של חברת אלקטרה וחברת אהרונסון. לחברה הזוכה תינתן תקופת תפעול של 25 שנים לצורך הקמת המיזם ותפעולו מיום חתימת החוזה. הסגירה הפיננסית בפרויקט צפויה להיות כ- 10 חודשים ממועד חתימה על החוזה.



החשב הכללי במשרד האוצר, שוקי אורן, אמר כי מדובר בפרויקט ייחודי המשלב תכנון בנייה והקמה של פרויקט משולב כביש-רכבת. אורן הוסיף כי בשנים האחרונות חלה תנופה אדירה בתחום התשתיות, וזאת עם האצת היישום של פרויקטים בשיתוף המגזר הפרטי בשיטת ה- PPP (Public Private Partnership), "היכולת של המדינה להעמיד פרויקטים מורכבים מסוג זה, הכוללים אינטגרציה של בניית כביש יחד עם מסילת ברזל והנחת צינור על ידי מקורות, הינה פועל יוצא של שיתוף פעולה מקצועי עם המגזר הפרטי".



שר התחבורה והבטיחות בדרכים, שאול מופז ציין כי מדובר בפרוייקט משולב של כבישים ורכבת הגדול ביותר שבוצע אי פעם בישראל. מופז הוסיף כי הפרוייקט הוא יוצא דופן מבחינת סוגו והיקפו והתחרות שהוא יוצר בקרב הסקטור הפרטי. "מדובר בתחרות אמיתית בין חברות המתמודדות על ביצוע הפרוייקט, המעידה על האמון המלא של הסקטור הפרטי במשרדי התחבורה והאוצר בפרוייקטים מסוג זה" אמר מופז.



בועדת המכרזים הבינמשרדית חברים נציגי משרדי האוצר והתחבורה, החברה הלאומית לדרכים, נתיבי איילון ורכבת ישראל.