מנהל מינהל הדלק במשרד התשתיות, חן בר יוסף, התייחס ביומן הצהרים של ערוץ 7 להחלטה לאשר את הצעת החוק של השר בן אליעזר לקבוע מרחק רב יותר מבעבר בין תחנות דלק השייכות לאותו ספק דלק.
לדבריו המהלך נועד להבטיח תחרותיות רב יותר מה שיוביל לשירות טוב יותר ולמחיר טוב יותר. "המטרה היא ליצור מצב שבו הצרכן יכול לבחור היכן לרכוש. בכך נמנע ריכוזיות והשתלטות אזורית. זה יביא לשיפור השירות והורדת המחיר".
בדבריו ציין כי בעבר ניסו חברות דלק להערים על החוק ולהפוך יזמים פרטיים לבעלי תחנות דלק שיעניקו לתחנות את שמם שלהם בעוד האמת מאחורי השם היא שהספק הוא אותו ספק ובכך מנעו תחרותיות. לשם כך, מציין בר יוסף, נבחנת כל תחנת דלק לא על פי שם בעל המקום אלא על פי זהות הספקית.
עוד ציין בדבריו כי לא מעט תחנות דלק מפרסמות אחוזי הנחה אותם הן מעניקות ללקוחות, אך זאת ללא קשר למציאות. "לדוגמא כותבים הנחה בסולר למרות שאין מחיר קבוע לסולר. הם יכולים לדווח על הנחה של חמישה שקלים או אלף שקלים. לכן צריך לא להסתפק בדיווח על אחוזי ההוזלה אלאט לדווח את המחיר בשורה התחתונה שלו". דבריו אלה של בר יוסף התייחסו להצעת החוק שהתקבלה גם היא לחייב רישום מחירים ולא להסתפק בהכרזות על אחוזי הנחה בלבד.
ומה יהיה על מחירי הדלק המאמירים? בר יוסף לא מהמר על העתיד אך שב וממליץ לנסוע חכם – בתחבורה ציבורית, בזוגות, ברכבים קטנים וכיו"ב.
לדבריו הניסיון להקל על המחירים תוך הורדת המע"מ על הדלק נתקל בסירוב האוצר כיוון שהמדינה נאלצת לממן סכומי כסף גדולים של רכבי חירום הצלה וכוחות ביטחון ואלה ממומנים על ידי אותו מע"מ נצרך.