שר הביטחון לשעבר, פרופ' משה ארנס, מביע הבוקר התנגדות חירפה לביצוע עסקת החטופים. לדבריו מדובר ב"עסקה שאסור היה לעשות אותה".



פרופ' ארנס סבור כי למרות לחץ המשפחות והתקשורת על הממשלה להפעיל שיקול דעת אחר ולדחות מהלך שכזה. ""צריך להבין שהמשפחות חושבות רק על הבנים ובצדק. זה מה שכואב להם, וזה לא משנה אם הם חיים או מתים. אבל ממשלה צריכה לראות את הדברים בהקשר הכולל שלהם. צריך לחשוב על החטופים האחרים רון ארד וגלעד שליט, וצריך לחשוב על החטיפות בעתיד. צריך לחשוב באיזו מידה העסקה הזו היא תמריץ לחטיפות הבאות. מדוטבר במשפחות שגורלן יהיה כמו של רגב וגולדווסר. העניין הוא שאנחנו לא יודעים בינתיים לזהות את אותן משפחות".



לדברי ארנס "אסור לשחרר אסירים חיים תמורת גופות". כשהוא מתייחס לשחרורו של סמיר קונטאר אמר כי לא די בכך שמדובר במחבל רוצח שדם ילדה קטנה על ידיו אלא גם בקלף האחרון שבטיפשותינו השארנו אחרי שחרור דיראני ועובייד, וכעת "אנחנו בטפשותינו האמנו גם לנסראללה שייתן לנו דו"ח על רון ארד".



אז מה, בממשלה יושבים טיפשים?



"קשה לי לחשוב על משהו אחר. זה לא רק בעניין החטופים. תראה את פרשת לחיצת היד עם אסד. לאן רץ ראש הממשלה? ללחוץ יד לתומך של נסראללה? למי שאחראי לרצח חרירי. הממשלה הזו צריכה ללכת".



כזכור, ארנס היה שר ללא תיק בממשלת שמיר בה הוכרע לקבל את עסקת ג'יבריל, ראשונת עסקאות שחרור חטופים. בממשלה זו הרים יד בעד העסקה. כעת הוא מתחרט על כך. "לא על כל טעות צריך לחזור פעמיים. הצבעתי בעד כמו כל הממשלה חוץ משר אחד שהצביע נגד. זה היה יצחק נבון שזיהה את הסכנה שבעסקה הזו. זו הייתה טעות ואסור לחזור עליה".