מחר יתקיים כנס מיוחד של ארגון 'כולנו' שנועד לאחד את הגופים הלאומיים השונים בזירה הציבורית בישראל. האם מדובר במהלך רציני, או שמא מדובר בעוד יוזמה קיקיונית? מרדכי פרינס, ממובילי היוזמה התייחס לשאלה זו ביומן ערוץ 7.



פרינס מצידו דווקא "מאמין שהסיכויים טובים מאוד. זהו צורך שכולם חשים שהוא הכרחי. אנחנו בנקודת זמן שבו ברור שללא התעשתות שלנו כל המפעל הציוני דתי ייעלם".



לדבריו "אנחנו לא נגד הח"כים, אבל אנחנו מבינים שהציבור מרגיש שהוא חייב להיות שותף למשהו שונה ממה שהיה עד עכשיו. אם הוא ירגיש שיש כאן מהלך שלא מביא חזון רחב נמשיך להיות קבוצה קטנה שלא משפיעה על ההוויה הישראלית".



פרינס סבור שלציבור האמוני "יש נקודות השפעה שאנחנו לא ממשים אותן. אנחנו לא מספיק מורגשים בציבור. אם נדע להתאחד כולנו, דתיים, מסורתיים, נוער, מבוגרים, גברים, נשים, מזרח ומערב, גם אם לא מסכימים על הכול, אבל נדע שברוב הדברים אנחנו מסכימים ויש לנו את אותם דיבורים, יש לנו אמירה של רצון במדינה ערכית יהודית ולכך שותפים גם בציבור שאינו שומר מצוות, אם נלך כולנו ביחד נוכל להגיע גם לעשרים מנדטים".



לדבריו התנועה החדשה לא רק מדברת על אחדות המחנה אלא אף מבצעת אותה הלכה למעשה. "מחר ישבו על במה אחת הרב לבנון מצד אחד, מצד שני נחמיה רפל, מצד שלישי ליאורה מינקה ואחרים. כל אלה הם עם ישראל האמיתי, רבנים ואנשי הקיבוץ הדתי, ותיקים וצעירים וכולם מדברים יחד על הדברים. האחדות היא לב העניין. יש לנו ציבור נהדר שמחכה להפעלה שלו".



"אנחנו לא רק קוראים לאיחוד. הייחוד שלנו הוא שאנחנו מנסים גם להתוות דרך לאיחוד בפועל. מי שייכנס לאתר של 'כולנו' יראה את הדרך מפורטת להקמת מועצה ציבורית שתייצג את כל מגזרי הציבור ובה יהיו חברים אנשי ציבור המקובלים על כולם. אנחנו מדברים על פריימריז של האנשים הטובים ביותר תוך מעורבות של הציבור שידרג אותם. אנחנו מדברים על ייצוג של כלל הציבור על פלגיו. המועמדים יהיו מורכבים מהמגוון. זו לא תיאוריה אלא כיוון עבודה ברור".



פרינס מספר על עבודת השטח שקדמה לכינוס מחר: "דיברנו עם אלפי אנשים כולל עם חברי כנסת והם הסכימו לרוב העקרונות הללו. יש חילוקי דעות על הגוונים השונים אבל לא על המהות".