(בוידאו: צילומים ממקום הפיגוע)

נהג טרקטור, ככל הנראה תושב מזרח ירושלים, החל להשתולל בצהריים סמוך לשכונת ימין משה בירושלים תוך שהוא פוגע בכלי רכב ואוטובוס. 24 בני אדם נפצעו, אחד באורח בינוני עד קשה והשאר באורח קל. לערוץ 7 נמסר כי שבעה פצועים פונו לבית החולים שערי צדק, תשעה להדסה עין כרם, ארבעה להדסה הר הצופים וארבעה לביקור חולים. נהג הטרקטור חוסל.

מנכ"ל מד"א, אלי בין, סיפר כי במד"א התקבל דיווח על אירוע בו נהג טרקטור פגע בכלי רכב ואוטובוס סמוך לשכונת ימין משה בירושלים ליד גן הפעמון. "ע"פ הנסיון שצברנו יצאו אמבולנסים למקום והחלו לטפל במספר פצועים. במקום גם נהג הטרקטור שנהרג מאש אזרח", אמר בין.

עדי ראייה דיווחו כי נהג הטרקטור ניסה להפוך אוטובוס אגד בקו 13, "נשמעו מכות באוטובוס. תחילה חשבנו שמדובר בתאונה אך לפתע שמנו לב כי הטרקטור ניסה להפוך את האוטובוס אך הנהג הצליח להימלט ממנו", סיפרה עדת ראיה.

האזרח שירה במחבל הוא יקי עשאהל בן 53, תושב סוסיא שבדרום הר-חברון. עשהאל, מורה וחקלאי במקצועו, הוא אב לשמונה ילדים וסב לשישה נכדים ומשרת כמ"פ במילואים.

מפקד משטרת ירושלים, ניצב אהרון פרנקו מסר הודעה על הפיגוע בירושלים. ניצב פרנקו אמר כי "המחבל יצא מרחוב וושינגטון לכיוון רחוב המלך דוד וניסה לפגוע באוטובוס שהצליח לחמוק מהטרקטור, הטרקטור המשיך לנסוע ופגע בחמישה כלי רכב, אזרח ירה לעבר המפגע וקצין מג"ב שהגיע השלים את חיסול המפגע. מהמקום פונו 16 פצועים ביניהם פצוע במצב קשה עם פגיעה קשה ברגל".



לשאלה על ניסיונות המשטרה למנוע פיגועים מסוג זה אמר ניצב פרנקו כי "המשטרה ומחוז ירושלים בפרט ביחד עם השב"כ ממשיכים ללמוד את הפיגוע הקודם, בפעם השנייה זה מחייב יותר. הדגש הוא בפעילות במזרח ירושלים, יש קושי עם פעילות מהסוג הזה. נצטרך לבחון את עצמו איך להתמודד עם אירוע כזה".



עוד אמר ניצב פרנקו כי יש למשטרה את פרטי המפגע "כשיהיה לנו מידע מאומת אנו נודיע", הוא הוסיף כי התנהגות המשטרה היתה טובה ולמופת וגם התנהגות האזרחים".

לפני כחודש החל מחבל שנהג על טרקטור לרמוס אזרחים ברחוב יפו פינת רחוב שרי ישראל בירושלים, סמוך לבית החולים שערי צדק הישן. נהג הטרקטור הניף את כף הטרקטור והחל נוסע לעבר רכבים ואזרחים בצידי הדרך. שלושה בני אדם נהרגו.

כתבות נוספות:

תגובות לפיגוע: להרוס את בית המחבל

פייגלין: היה ברור שמדובר באותו סרט 

אבו מאזן: מגנים את פיגועי הטרור