בשבעה החודשים האחרונים אירעו במדינת ישראל 22,823 תאונות דרכים. משפחת גולדברג - הבעלים של משרד הפרסום "פרסומי ישראל". שכלה בחורף האחרון את בנה הבכור אביה יהושע ז"ל. אביה נהרג בתאונת דרכים בשומרון לפני כ- 8 חודשים והוא– בן 19 בלבד. משפחת גולדברג החליטה לעשות כל שביכולתה בכדי למנוע תאונות דרכים.
על כן יוצא "פרסומי ישראל" - משרד הפרסום ויחסי הציבור הוותיק למגזר החרדי והדתי, בראשות ישראל גולדברג מנכ"ל המשרד, ביוזמה ייחודית: תחרות נושאת פרסים, המציעה לגרפיקאים ולאנשי מקצוע בתחום הפרסום לעצב את הכרזה המשפיעה ביותר למניעת הקטל בדרכים בקרב הציבור הדתי.
התחרות תתקיים בע"ה במסגרת "ערך מוסף" - ערב עיון מקצועי לפרסומאים, גרפיקאים, צלמים ומאיירים מהמגזר הדתי, בחסות אתר "פרוג". האירוע והתחרות ייערכו ביום שלישי כ"ו בתמוז (29/7/08) באולמי "היכלי מלכות" בבני ברק. התחרות תוקדש לזכרו של אביה יהושע גולדברג ז"ל, בנם בכורם של בני הזוג גולדברג, מתוך כוונה לעודד את החשיבה השיווקית למיגור תאונות הדרכים בציבור הדתי.
ישראל גולדברג כמו רבים אחרים, ביניהם רבנים ואנשי חינוך סובר שדווקא הציבור שומר המצוות צריך להרים את דגל הזהירות בדרכים, כציווי המפורש בחומש דברים ד',ט"ו: "ונשמרתם מאד לנפשותיכם...". עוד אומר גולדברג: "החלטנו לקשור בין ההתמחות שלנו בתחום הפרסום לבין מיגור תאונות הדרכים, בצורת תחרות כרזות כוללת. תחרות אשר תעלה את הרעיונות המקוריים והטובים ביותר ותשכנע את הציבור להיות זהיר יותר בצאתו לכביש, אם כהולכי רגל ואם כנהגים. אני קורא לכל אנשי המקצוע בתחום: החל מגרפיקאים וקופירייטרים וכלה במומחי פרסום, להירתם למשימה ולשלוח את הצעותיהם, בכדי שנוכל להעלות את מודעות הציבור למלחמה בתאונות הדרכים וליצור הפחתה במספר האסונות הפוקדים את משפחותינו השכם והערב".
הכרזה הטובה ביותר תיבחר על ידי הקהל בערב התחרות, באמצעות עמדות ממוחשבות בהן ניתן יהיה לצפות בעבודות שהוגשו. לזוכה במקום הראשון תוענק חופשה זוגית במלון "כינר קלאסיק" שלחוף הכנרת. עוד יוענקו שוברי "תו הזהב" וערכות תבלינים מגוונות.
את הכרזות יש לשלוח עד יום ראשון כ"ד תמוז (27/7/08) לכתובת tacharut@prog.co.il. פרטים נוספים על התחרות ניתן לקבל בטלפון 03-9098478 או באתר: http://prog.co.il/iun/index.swf.