כ- 84% מהציבור חושבים כי חשוב לסמן מחירים על גבי המוצרים ברשתות ובחנויות, דבר המחויב כיום על פי חוק בישראל. כך עולה כך בסקר שערכה רשות ההסתדרות לצרכנות השבוע באמצעות מכון גיאוקרטוגרפיה במדגם מייצג של 500 נשאלים.



עוד עולה כי כ- 90% מהציבור רואים בסימון המחירים כמקל עליהם להשוות את מחירי המוצרים וזאת בהשוואה לשיטות הצגת מחיר שאינן על גבי המוצר עצמו.



מנכ"ל רשות ההסתדרות לצרכנות, עו"ד ירון לוינסון, אמר כי ממצאי הסקר מלמדים שהציבור בישראל תומך באופן מובהק בשיטת סימון המחירים הנהוגה בישראל כבר שנים רבות. "השיטה שבה מודבק המחיר על כל מוצר מקלה על הצרכנים להשוות מחירים בחנויות ובמרכולים ולקבל החלטות מושכלות בעת רכישותיהם", ציין לוינסון והוסיף, "שום שיטה אחרת, בין סימון על המדף ובין קריאת מחירים באמצעות שיטות אלקטרוניות, אינה מהווה תחליף לסימון מחיר על המוצר. מי שתומך בשיטות הללו צריך לדעת כי הן אינן מסייעות לצרכן, אלא רק מכבידות עליו, מסרבלות את תהליך הקנייה, ומקשות עליו להבין מה הם באמת מחירי המוצרים. דבר אשר פועל, בסופו של דבר, לרעת הצרכנים".



ממצא מרכזי נוסף שעולה בסקר הוא שכ- 75% מהנשאלים אינם מאמינים ששינוי שיטת סימון המחירים יגרום להפחתת מחירי המוצרים. זאת למרות שזה עשוי לגרום לחיסכון בעלויות אצל הסוחרים. "ממצא זה", מוסיף לוינסון, "מצטרף לממצא שעלה בסקר שערכה רשות ההסתדרות לצרכנות בעבר ובו התגלו רמות גבוהות של אי אמון של הצרכנים בסוחרים. זו תמונה עגומה של תרבות המסחר בישראל, ושינוי שיטת סימון המחירים רק יחמיר את המצב בתחום זה".



בהסתדרות מציינים כי ממצאי הסקר הועברו לידיעת שר התמ"ת, אלי ישי, והרשות פנתה אליו על מנת שימשיך במדיניותו העקבית אשר תמכה ותומכת בסימון מחירים על כל מוצר ומוצר.