המשפטן עורך הדין ד"ר חיים משגב רואה בהודעתו של ראש הממשלה אתמול על התפטרותו בקרוב "ניצחון השוק", ניצחון ההגמוניה של מערכת המשפט שלדבריו ביצעה באולמרט משפט שדה, ולהערכתו ביקשה למצוא את הדרך להתפטר משר המשפטים, והבינה שהדרך לעשות זאת עוברת דרך הדחתו של ראש הממשלה.

לטעמו, במהלכיה נקטה הפרקליטות בדרך בה היא נוקטת מזה שנים כאשר מגיע שר משפטים המבקש לבצע מהלכים דרמטיים במערכת המשפט. כך היה כשיעקב נאמן הביע ספק בדבר השיטה השיפוטית בכנס משפטנים, וכבר נתפרו עבורו תיק וחקירה, כך היה גם במקרה חיים רמון שגם אם התנהלותו מול החיילת לא הייתה נאותה הרי שאין היא מצדיקה את ההיערכות המאסיבית בצמרת המשפט להדחתו, תוך הפעלת ראש יח"א, תוך האזנות סתר, ועם מאמצי שכנוע מיוחדים באמצע השבת מהמתלוננת שתתלונן ועוד.

לדבריו כל אלה מוכיחים כי גם במקרה אולמרט מדובר בעליהום בלתי ענייני. משגב מציין כי אמנם הוא רחוק מרחק רב מעמדותיו המדיניות והפוליטיות של ראש הממשלה, אך בתיק החקירה נגדו אין כל ממש עד כה שיצדיק את הדחתו, ואת שינוי העומד בראש הנהגת המדינה.

משגב מציין כי ראש הממשלה הקודם, אריאל שרון, נחשד בפרשיות חמורות בהרבה, במיליוני דולרים שניתנו כשוחד, והנה לגביו החליט היועץ המשפטי לממשלה לסגור את תיק החקירה כשסובביו אינם פוצים פה ומצפצפים, כולל נקיי הכפיים שבהם, "הציפי לבנים", כלשונו. זאת כיוון שלטעמו הוא הפך ל'אתרוג' בעיני מערכת המשפט לאחר שהבטיח את עקירתם של אלפי היהודים מגוש קטיף.

לעומת שרון, לצערו לא הצליח אולמרט לזכות במעמד זה, והבטחותיו בשעת המלחמה לגבי ההתכנסות שתבוצע בעתיד התפוגגו בשל חולשתו. כיוון שכך מוצאת אותו מערכת המשפט כראוי להדחה ולצורך כך הפעילה את החקירות המוקדמות עוד בטרם משפט למרות שאין בסיס לתואנה לכך כאילו טלנסקי לא ישוב לארץ או שלא ניתן יהיה לחקור אותו בעתיד.