הרב אליקים לבנון, חבר מליאת מועצת יש"ע, התייחס ביומן הצהרים של ערוץ 7 לטענות נגד ההסכם הנרקם להעתקת הישוב מגרון ממקומו.



לשאלת המראיין, יגאל שוק אם אין בהסכם שכזה הודאה בכך שהאדמה עליה קם הישוב שייכת לערבים, מציין הרב לבנון כי המועצה אינה מנסחת ומציגה הסכם אלא דנה יחד עם אנשי מגרון וההנהגה בהצעות המועלות בפניה, ובנוסף מציין הרב כי כל הסכם שיתקבל, אם יתקבל, יצטרך לעבור את אישורם של אנשי הישוב וללא אישורם לא ייצא אל הפועל.



בדבריו סיפר הרב לבנון כי אמש נועצו אנשי המליאה ארוכות ובכובד ראש בסוגיה. "בוודאי לא מדובר בהודאה חלילה שאיזה חלק ארץ אינו שייך לנו". הרב מזכיר כי "הרב צבי יהודה לימד אותנו שיש חילוק בין אדמות ששייכות לערבים פרטיים ואין לנו מגמה לנשל ערבי מאדמתו הפרטית. זו נחלתנו אבל היא בידי הערבי".



עם זאת הוא מדגיש כי "כל מה שהתקבל התקבל על סמך הבטחה שלא ייבנה במקום שום דבר לערבים. הדיבורים על הסכמות שהמועצה מנסחת אין להם שחר. מדובר בהצעות שמוצעות למועצת יש"ע. גם מדינת ישראל מבינה שיש כאן בעיה שיש להתמודד איתה מכמה זוויות, האנושית, המשפטית, וגם ההלכתית. רבני בנימין יתכנסו כדי להחליט, מועצת בנימין תתכנס לקבלת החלטה וכו'".



העניין המהותי הוא לראות האם לממשלת ישראל יש הצעה רלוונטית שתהיה טובה לכל הצדדים כלומר עומדת בצדדים ההלכתיים, לא פוגעת באנשים או בארץ ישראל ובתורה. קרוב לוודאי שזה מה שהולך להיות בבית המשפט בעוד ימים ספורים. הרי המדינה אמורה הייתה להגיש את הצעתה והיא ביקשה הארכה בגלל תשעה באב. ההצעה הזו תובא על ידי הממשלה, משרד המשפטים או משרד הביטחון. זו לא הצעה של מועצת יש"ע. זו הצעה של מערכת הביטחון".