חיילי צד"ל: "אהוד ברק בגד בנו"

חיילי צד"ל (צבא דרום לבנון), אשר נאלצו לחפש מקלט בישראל אחרי נסיגת כוחות צה"ל מלבנון בשנת 2000, הפגינו היום מול משרד הביטחון בתל אביב. המפגינים מחו על כך שמשרד הביטחון, לדבריהם, חילק את אנשי צד"ל לשתי קבוצות: קבוצת הקצינים הבכירים וקבוצת אנשי צבא זוטרים. המפגינים מסבירים כי קבוצת הקצינים הבכירים קיבלה את כל מה שהובטח להם על ידי משרד הביטחון ואילו שאר אנשי צד"ל נשארו עד היום חסרי בית.

"המקצוע שלי הוא איש צבא", מסביר פייר האדי, ששירת בדרגת סרן בצבא דרום לבנון, "אבא שלי היה איש צבא וזה מה שלמדתי ממנו. זה מה שאני יודע לעשות. אני עובד כיום במפעל וזה עוד נחשב שאני מסודר, כי כל החברים שלי כבר שמונה שנים מובטלים. אנחנו היינו בני ברית לעם היהודי וזרקו אותנו לכביש".

לקראת פרישתו הקרובה של ראש הממשלה, אהוד אולמרט, רבים בישראל רואים ביו"ר מפלגת העבודה, אהוד ברק, מועמד לראשות הממשלה. חיילי צד"ל ובני משפחותיהם מתקשים להבין איך ישראלים חושבים ששר הביטחון מסוגל למלא את הבטחותיו ולספק ביטחון למדינת ישראל. "אנחנו לא ניתן לאהוד ברק לעלות לכיסא של ראש הממשלה", מבטיח ג'וש, ששירת 17 שנים בצד"ל, "איך הוא ישמור על עם ישראל אם הוא לא שומר על אנשים אשר שירתו איתו יחד? מבחינתי, אהוד ברק הוא בוגד, כי כשהוא הוציא את צה"ל מלבנון הוא אמר שהילדים של אנשי צד"ל זה הילדים של מדינת ישראל והיום לילדים האלה אין בכלל בית".