מתחילת השנה השקיעו יצרני האריזות כ-200 מיליון שקלים בתכנון, פיתוח ועיצוב של כ-900 אריזות חדישות. מדובר באריזות למזון, טקסטיל, קוסמטיקה, הייטק, חקלאות ומוצרי תעשייה. כך מסר דורון קמפלר – יו"ר מכון האריזה והעיצוב הישראלי בהתאחדות התעשיינים, המכהן גם כיו"ר איגוד מוצרי בניה וצריכה בהתאחדות התעשיינים ומנכ"ל כרמל מערכות מיכלים.

קמפלר מעריך, כי השנה יחול גידול של 9.5% במכירות ענף האריזה לעומת 2007, והם יגיעו לכ-1.38 מיליארדי דולרים. בתוך כך צפוי גידול של כ-16% ביצוא האריזות שיגיע השנה לכ-375 מליוני דולרים.

קמפלר מסביר את הגידול הצפוי השנה במכירות האריזות בעיקר בשל עליות מחירי חומרי הגלם, ובגידול בייצור אריזות פלסטיק לאירופה.

להערכתו, יקלטו בענף השנה כ-100 עובדים חדשים המהווים כ-1% מכלל המועסקים בתעשייה זו. בענף האריזות מועסקים כיום כ-9,800 עובדים באופן ישיר.

הוא ציין, כי 35 חברות בתחום האריזה התחרו ביניהם לאחרונה בתחרות האריזה "כוכב ישראל 2008". הזוכים בתחרות יציגו את אריזותיהם בתחרות העולמית וורלדסטאר 2008 (WORLDSTAR), שתיערך בחודש אוקטובר בקייפ טאון שבדרום אפריקה.

במקום הראשון זכתה חברת בית הבד של פרג– שעצבה בקבוק שמן זית השומר על איכות השמן לאורך זמן, בעיצוב המזכיר מיכלי אכסון שמנים ובתי בד קדומים בארץ ישראל; במקום השני זכתה חברת א.א אריזות – שעצבה בקבוק כפול

ומעוגל של סנו בון פרש+ אוקסיג'ן פלוס, המאפשר שימוש של שני החומרים במוצר אחד, במקום השלישי זכתה חברת תדביק – שייצרה צמד מדבקות לעיטור בקבוק מים מינרלים הנשאבים מאיי פיג'י .

קמפלר הדגיש, כי השנה התקיימה התחרות בבית התעשייה בת"א. חבר השופטים בראשותו של צבי ימיני, יו"ר ועדת העיצוב והחדשנות של התאחדות התעשיינים ויו"ר הידרו תעשיות קבע את הזוכים על-פי אמות מידה של הגנה ושימור התכולה של האריזה, שמירה על איכות הסביבה, התאמה למיחזור, התאמת האריזה למשלוח ביבשה, בים ובאוויר; נוחות השימוש, מלוי, סגירה, פתיחה וסגירה חוזרת; מידע מספק; מלוי דרישות החוק; שימוש נכון בחומרים, צמצום עלויות, עיצוב גרפי של האריזה ועוד.