על רקע אי יציבות במחירי האנרגיה, מגישה 'הרץ' - החברה להשכרת רכב וליסינג בארץ ובחו"ל, מדריך מלא ומפורט שיחסוך לאוחזי ההגה שבינינו בדלק - המשאב היקר ביותר באחזקת הרכב. הוכח שדייהטסו סיריאון הנהוגה בידי נהג מופרע ובלתי מיושב יכולה לצרוך יותר דלק מאשר יגואר בעלת מנוע המונה 8 צילינדרים אשר האוחז בהגה הינו נהג רגוע ומיושב. לדברי מומחי התחזוקה של הרץ, בראש ובראשונה יש להימנע ככל שניתן בהאצות חדות של הרכב ובהתקרב לפני רמזור אדום, יש להאט את מהירות הנסיעה ולהתקדם בגלישה איטית אל הרמזור לקראת העצירה. הסיבה לכך היא משום שאותה עוצמת אנרגיה המושקעת בהאצה, מושקעת גם בעצירה פתאומית. מאותה סיבה יש להקפיד גם על שמירת מרחק סביר מהרכב מלפנים, עובדה שתאפשר נהיגה חלקה, זרימה בקצב שוטף עם התנועה וחיזוי שינויים בכביש מבעוד מועד. כך נחסוך בלימות והאצות מיותרות הגורמות כאמור לבזבוז אנרגיה ושלא לדבר על התרומה לבטיחות הנסיעה. ככלל מומלץ להימנע ככל שניתן מנסיעה בשעות העומס. בעת ההתנעה בבוקר אין צורך להמתין להתחממות המנוע - להיפך, כדאי להתחיל מיד בנסיעה משום שהמנוע עובד בצורה יעילה יותר כאשר הוא בתנועה. בעת עצירה ברמזורים או בפקקי תנועה מעל לדקה, כדאי לדומם מנוע. הבלאי שייגרם למכלולים שונים ברכב בעקבות הכיבוי וההדלקה תהיה זניחה ביחס לצריכת הדלק בעצירה. יש להתאים את ההילוך למצב הנסיעה. ככל שהסל"ד נמוך יותר (1,500-2,500 סל"ד) המנוע פועל יעיל יותר. במכוניות אוטומטיות צריך להרפות מעט מדוושת התאוצה כדי לגרום לתיבה להעלות הילוכים מהר יותר. יש לזכור כי הנסיעה האולטימטיבית ביותר מבחינת צריכת הדלק הינה במהירות 90 קמ"ש. נהיגה במהירות 110 קמ"ש גורמת לצריכת דלק גבוהה ב-25 אחוז לעומת נסיעה ב-90 קמ"ש. כמו כן, כדאי לשים לב לפליטת העשן ברכב: פליטת עשן שחור מהאגזוז משמעותה שריפת דלק מיותרת. יש לוודא אחת לשבועיים כי ניפוח לחץ האוויר בצמיגים הנו על-פי הוראות היצרן, שכן לחץ אוויר לא תקין גורם להשקעת אנרגיה גדולה יותר וכתוצאה מכך גם לבזבוז דלק. בנוסף, אין צורך להפוך את מטען הרכב למחסן. יש לזכור, כי כל 50 ק"ג מיותרים ברכב גורמים לעלייה של כ-2% בצריכת הדלק. טיפולי הרכב על-פי הוראות היצרן ובמועדים שנקבעו על ידו, מסייעים לביצועי המנוע ולחיסכון בדלק. יש לתדלק במסלול השירות העצמי המאפשר שליטה על הכמות המדויקת ולחסכון של כסף בכל תדלוק. כמובן שיש להשתמש באוקטן המומלץ לסוג הרכב – אוקטן שונה מהמומלץ מזיק לרכב ולביצועי המנוע. נסיעות קצרות מהוות מתכון בטוח לשריפת דלק מיותרת, לכן כדאי לחשוב פעמיים לפני העלייה על הרכב אם לא ניתן להגיע ליעד הקרוב באמצעים טבעיים... כמו-כן עדיפה נסיעה אחת ארוכה עם עצירות ביעדים המבוקשים, על-פני מספר נסיעות קצרות נפרדות. יש לשמור על אווירודינמיות של הרכב שלא לבזבז משאבי דלק. יש להסיר גגונים או כל אביזר חיצוני אחר ברכב המגדילים את צריכת הדלק ב-20%. יש לזכור כי חלון פתוח בנסיעה פוגע אף הוא באווירודינמיות ואילו יד מושטת החוצה מגבירה אף יותר את האפקט. יש אם כן להעדיף את הפעלת המזגן בנסיעה בינעירונית העולה על מהירות של 80 קמ"ש, מאשר לפתוח חלון. ככלל, הפעלת מזגן גורמת לצריכת דלק גבוהה ב-10%, לכן בתוך העיר מוטב לוותר על המזגן כשאין צורך בולט לכך. ולסיום, הוכח לאחרונה כי נסיעה בהילוך אחורי כאשר המנוע קר צורך הרכב כמות דלק גבוהה יותר. לכן מומלץ לחנות בערב כאשר חזית הרכב מלפנים, כך שבבוקר כאשר המנוע קר לא יהיה צורך לתמרן ברוורס בזמן היציאה עם הרכב.