ישיבת הממשלה הבוקר
ישיבת הממשלה הבוקרפלאש 90
יו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן לוחץ על רה"מ אהוד אולמרט לשחרר את מרוואן ברגותי עוד לפני שיסיים את תפקידו לאחר הפריימריז במפלגת קדימה. ע"פ מקורות פלשתינים ישראל צפויה לשחרר קבוצה נוספת של אסירים ערב חג עיד אל-פיטר בחודש הבא ואבו מאזן מעוניין שמרוואן ברגותי ייכלל ברשימת המשוחררים.



מקורבים לאבו מאזן ציינו, כי אבו מאזן זקוק לברגותי לצידו כדי לחזק את הפתח, וכי  אולמרט הבטיח לאבו מאזן בפגישה הקודמת שהוא "יבחן ברצינות" את בקשתו לשחרר את ברגותי. בפגישתו עם אולמרט (31 באוגוסט 2008) אמור אבו מאזן לבקש מישראל לשחרר אסירים פלשתינים נוספים ובהם כולל יו"ר הפרלמנט עבד אל-עזיז דוויכ ואסירים מהקטגוריות הבאות: נשים, נערים, חולים ושפוטים לתקופות ארוכות.



פדווא ברגותי, אשתו של מרוואן ברגותי, העריכה בשיחה עם "אל-שרק אל-אווסט" (31 באוגוסט 2008), כי בעלה ישתחרר בקרוב והביעה שביעות רצון ממה שכינתה "התחרות" בין הרשות הפלשתינית וחמאס לשחרר את ברגותי. "זה משמח אותנו, משום שהוא לוחם ייחודי האהוב על כל הפלשתינים", אמרה פדווא על בעלה שמרצה עונש של 5 שנות מאסר עולם על מעורבות ברצח ישראלים. פדווא, שנפגשה עם מרוואן ביום שלישי בשבוע שעבר, ציינה כי המורל שלו גבוה ואולם הוא עצוב בשל הפיצול בזירה הפלשתינית ואמרה כי סוגיה זו תעמוד בראש סדר עדיפויותיו כאשר ישתחרר, ובמשתמע – ברגותי יפעל בכל מרצו כדי לבנות מחדש את הברית בין פתח לחמאס.