הפגישה שהתקיימה הערב (א') בין נציגי משרד האוצר, משרד התחבורה, ההסתדרות וועדי העובדים בנמלים הסתיימה ללא תוצאות. הפגישה נערכה במשרד האוצר במטרה לנסות למצוא נוסחא לפתרון הסכסוך בנמלים.
כזכור, ביום רביעי שעבר, החליט בית הדין הארצי לעבודה להקפיא את הסעיף בחוק ההסדרים, הקובע כי התפעול בנמלי הים יעבור לידי חברת נמלי ישראל (חנ"י). ההקפאה הינה עד ל-21 לספטמבר ועד למועד זה קבע ביה"ד שעל משרדי האוצר והתחבורה לנהל מו"מ עם ההסתדרות והעובדים כדי לנסות ולהגיע להסכמה. ביה"ד אף הורה לעובדים לחזור לעבודה סדירה.
הערב, כאמור, קיימו הצדדים פגישה ראשונה בנושא, אולם זו הסתיימה ללא תוצאות. בהסתדרות מאשימים את משרד האוצר. היועץ המשפטי של האגף לאיגוד מקצועי, עו"ד שי תקן, אמר כי "נציגי האוצר מתבצרים בעמדתם ואינם מוכנים להידברות אמיתית. הם מתעקשים לנהל מו"מ עם העובדים כאשר בידם חרב חוק ההסדרים. נראה כי כל מטרתם היא לצאת לידי חובה כלפי ביה"ד לעבודה תוך ניהול הידברות מהפה אל החוץ בלבד".
במהלך הפגישה הוצגה לנציגי ההסתדרות והעובדים, ע"י נציגי אגף התקציבים באוצר, מצגת על השינוי המבני המתוכנן בנמלים. נציגי ההסתדרות נדהמו כאשר מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן, אמר כי המצגת אינה על דעת משרדו. בהסתדרות אומרים כי "מדהים לגלות שמשרד האוצר לא משתף את נציגי המשרד שמופקד על הטיפול בנמלים".
בהסתדרות קוראים למשרד האוצר לגלות אחריות ולנהל הידברות אמיתית כדי לקדם את העבודה בנמלים ולמנוע את הפגיעה בעובדים. "אנחנו רוצים להגיע לפתרון, אך זה מאוד קשה שהאקדח הטעון מונח על רקתנו", אמר עו"ד תקן.
בהסתדרות טוענים כי החלטת הממשלה בחוק ההסדרים להעברת תפעול הנמלים לידי חברת נמלי ישראל (חנ"י) מהווה הפרטה כפויה בפועל של עבודת הנמלים והינה הפרה בוטה של הסכמי 2005 העלולה לגרום לפגיעה קשה בעובדים ובזכויותיהם. "העברת תפעול הנמלים לחנ"י תביא לפגיעה בעבודה המאורגנת ולהכנסת עובדי קבלן במקום העובדים המאורגנים. זאת משום שלחנ"י אין יחסי עבודה עם העובדים ובכוונת האוצר לאפשר לה לבצע עבודות באמצעות גורמים פרטיים", אמר עו"ד תקן.