ישראל איננה עוד האויב הראשון במעלה מבחינתו של העולם האסלאמי הסוני, כך מסתבר. השיח' יוסוף קרדאווי מגדולי חכמי ההלכה הסוניים התריע בראיון לעיתון המצרי "אל-מצרי אל-יום" (9 בספטמבר 2008) על הסכנה החמורה שמהווה איראן השיעית, הפועלת נמרצות לדבריו להפיץ את השיעה במדינות שונות בעולם.

"הסכנה שבהם טמונה בניסיונם לפלוש לחברה הסונית... בפרט למדינות שאין להן חסינות תרבותית נגד הפלישה השיעית", אמר קרדאווי.

קרדאווי הוסיף ואמר, כי "לפני עשרות שנים ניסו השיעים להמיר אמונתו של ולו מצרי אחד ולא הצליחו... אך היום הם נמצאים בעיתונות ובטלוויזיה ומכשירים את הלבבות ברעיונותיהם... כשהם פועלים בהתאם לעיקרון של ה'תקיה' (הסתרת הכוונות האמיתיות) ועלינו להזהיר מכך... עלינו להגן על החברה הסונית מפני הפלישה השיעית". לדבריו, המטיפים השיעים נהנים מכספים רבים המגיעים אליהם מהמאמינים אשר מעבירים חמישית מהכנסותיהם לאימאמים ולמנהיגי הדת. קרדאווי הגדיר את השיעים כמוסלמים "מחדשים" (קרי – הוסיפו שלא כדין אלמנטים חדשים לדת האסלאם) וציין, כי כל מי שמתכחש לסונה (המסורת אודות דרך חייו של מוחמד) הוא בגדר כופר.  

אין זו הפעם הראשונה שאנשי דת סונים בכירים מזהירים מפני הסכנה השיעית. בראיון לשבועון המצרי "רוז אל-יוסוף" (22 בדצמבר 2006) אמר המופתי של הר הלבנון השיח' אל-ג'וזו, כי "איראן שואפת להשתלט על האזור הערבי. היא חותרת לשים ידה על הנפט במפרץ (הפרסי) ולהפוך את כל האזור הערבי לשיעי... הפרסים רוכבים על הגל של המרת הדת לשיעה. הם רוצים להפוך את האנשים באזורים הסוניים לשיעים כמו במצרים סודאן ולבנון". גם המועצה המוסלמית העליונה בסוריה קראה לכל המוסלמים הסונים בעולם לקום ולעמוד כנגד מסע המרת הדת שמנהלת איראן בסיוע השלטונות הסוריים.