הועדה לתיאום וביצוע של האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות הכריזה היום, במשאל טלפוני, על סכסוך עבודה ברשות שדות התעופה. זאת בעקבות סירוב משרד האוצר לאשר את ההבנות הכלכליות שהושגו בין ההסתדרות והעובדים להנהלת הרשות. כמו-כן יוצאים ההסתדרות והעובדים למאבק על מעמדם של מאות עובדי קבלן ברשות ודורשים להפוך אותם לעובדים מן המניין.
לפני כחודשיים הגיע ועד העובדים לסיכום עם הנהלת הרשות על הפיכתם של כ- 200 עובדים זמניים לקבועים. כמו-כן הושגה הסכמה בדבר מתן תוספת שכר כפי שנקבע במרץ השנה בהסכם של ההסתדרות עם הממשלה על תוספת השכר במגזר הציבורי. אולם משרד האוצר מסרב לאשר את הסיכומים הללו.
בהסתדרות אף מוחים נגד סירוב ההנהלה להפוך עובדי קבלן לעובדים מן המניין. ההסתדרות טוענת כי בהסכמים הקיבוציים נקבעה מכסה של כמה עשרות עובדים שההנהלה רשאית להעסיק באמצעות קבלנים חיצוניים. אולם ההנהלה חרגה מהמכסות ומספרם של עובדים אלה מגיע כבר לכ- 1000.
כמו-כן מוחים בהסתדרות נגד הסחבת שנוהגת ההנהלה בכל הקשור להסדרת עיוותים בפנסיה של כ- 800 עובדים שעברו מפנסיה תקציבית לצוברת לפני מספר שנים.
יו"ר איגוד עובדי התחבורה, אבי אדרי, אומר כי מדובר במאבק נגד המגמה של יצירת מעמדות של עובדים תוך פגיעה בעבודה המאורגנת. "אנחנו נגד התופעה הנפסדת של אפליה בין עובד לעובד. יש כיום ברשות עובדים קבועים ומאידך עובדים נחותים כמו עובדים זמניים ועובדי קבלן".
יחד עם זאת אומר אדרי כי המדיניות החדשה שמתווה יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, להתאמת ההסכמים הקיבוציים לעולם העבודה הדינמי של המאה ה-21 יהיה גם במקרה זה נר לרגליה של ההסתדרות. "ההסתדרות מוכנה היום להיכנס לתהליך מפוכח של הידברות ולאפשר להנהלה מידה של גמישות ניהולית. אולם זה צריך להיעשות במסגרת ההסכמים הקיבוציים. ההסתדרות הוכיחה את יכולתה לחתום הסכמים כאלה בעבר ותעשה זאת גם במקרה הזה אם הנהלת הרשות תאמץ את המתווה".
לגבי סירוב האוצר לאשר את ההסכמות עם העובדים אומר אדרי כי "משרד האוצר שוב מנהל מדיניות ריכוזית ובוטה של התערבות מיותרת בהסכמים שהושגו בין הנהלות לחברות ממשלתיות. אני קורא לאוצר להתעשת ולאשר את ההסכם כדי למנוע מאבק וצעדים ארגוניים".