משפחה תוציא בממוצע כ-210 שקלים בתקופת החגים על מוצרי בישום, טיפוח ואיפור - גידול של 5% לעומת החגים אשתקד. כך מעריך ליאור לוי, יו"ר ענף התמרוקים בהתאחדות התעשיינים ומנכ"ל ביסקול.
לוי הוסיף כי מכירות מוצרי הטיפוח, התמרוקים וחבילות השי בתקופת החגים יגדלו ב-10% לעומת תקופת החגים בתשס"ח ויסתכמו בכ-367 מיליוני שקלים, זאת למרות המשבר הכלכלי המתרחש בעולם וההאטה בארץ.
הוא ציין כי מכירות מוצרי הקוסמטיקה מתוצרת כחול-לבן בלבד יגדלו בתקופת החגים בכ-5% לעומת התקופה המקבילה בתשס"ח ויסתכמו בכ-59 מיליוני שקלים. זאת בשל המבצעים האטרקטיביים במיוחד של חברות הקוסמטיקה (המעניקות הנחות משמעותיות המגיעות עד ל-70% על מוצרי בישום, טיפוח ואיפור, כשהבולט הן ההנחות בבשמים יוקרתיים).
לדבריו, 70% מסך המכירות השנתיות של הבשמים היוקרתיים וכ-30% ממכירות התמרוקים מתבצעות בתקופות החגים, פסח וראש השנה. המכירות השנתיות של הקוסמטיקה מסתכמות בכ-1 מיליארד דולר, מתוכם כ-17% מיועדים ליצוא. בנוסף ליצור המקומי, יש יבוא קוסמטיקה בהיקף של כ- 260 מיליון דולר (מוצרים מוגמרים).
לוי מוסיף כי בימים אלו פועלת הנהלת ענף התמרוקים שבהתאחדות התעשיינים לקדם השקת תו איכות למוצרי ים המלח, שיוענק רק למוצרי קוסמטיקה מתוצרת הארץ עם מינרלים מים המלח.
המטרה: לבדל את היצרנים המקומיים מיצרנים המשתמשים בכיתוב Dead sea product גם שאינם מכילים מינרלים מים המלח. מוצר שיוצר בישראל עם מינרלים מים המלח יהיה זכאי לקבל את התו.
כידוע, מוצרי ים המלח נחשבים לאיכותיים בשל הסגולות המיוחסות למלח ולכן מהווים נתח גדול במיוחד מסך ייצוא הקוסמטיקה מישראל לרחבי העולם. בהתאחדות מציינים כי ישנן חברות זרות הנשענות על המותג ומשתמשות במוצריהן בכיתוב Dead sea product, אף שמדובר במוצרים שכלל אינם מיוצרים בישראל ואינם מכילים מינרלים מים המלח.