שני מבנים נהרסו היום (ה') במאחז שבות עמי. מתי ברנע, תושב גבעתיים, דיווח ביומן ערוץ 7 על שהתרחש במקום. לדבריו צווים ניתנו לתושבים לפני מספר ימים ונקבע כי היום אמור היה להתקיים דיון, אולם כוחות הביטחון הקדימו את הדיון וביצעו את הרס המבנים.

את הדיווח העביר ברנע מאחת הגבעות הסמוכות לשבות עמי לאחר שהישוב הוכרז כשטח צבאי סגור והגישה אליו נמנעת. ברנע ציין כי בשבות עמי קיימים מבני עץ ומבני אבן ישנים ללא בעלים בהם התמקמו חיילי צה"ל כדי למנוע כניסה של התושבים. עוד סיפר כי לאחד המבנים שנהרס היום אמור היה להיכנס זוג צעיר בימים הקרובים.

עם זאת סיפר כי בשעות הצהריים עשתה שיירת רכבים מאזור המרכז את דרכה לשבות עמי כדי לבנות את המקום מחדש. "עם ישראל ינצח. ההבדל בין תל אביב לשבות עמי הוא שתל אביב נבנתה על אדמות ערבים ושבות עמי לא". ברנע מוסיף ואומר כי "לערבים יש קושאנים על מגדלי אקירוב שבהם מתגורר אהוד ברק. יש לו את החוצפה לעורר מחלוקת נוספת ביום המסמל את המאבק במחלוקות- יום צום גדליה".

בדבריו ציין כי תושבים רבים מעירו גבעתיים מקיימים קשר רציף עם שבות עמי, באים לחזק ולעודד אותם, ועשו היום את דרכם לחזק את המקום בציוד ובכוח אנושי. "אם נהיה דומים רק קצת לטרומפלדור יהיה כאן הרבה יותר שקט", הוסיף.