יום שישי בניעלין הפך להיות מוקד של עימותים בין קבוצות של אנרכיסטים ופלסטינים מול חיילי צה"ל ושוטרי מג"ב. הפעם הצטרפו ל"מהומות יום השישי" גם פעילי תנועת 'אם תרצו' שבאו לתמוך בחיילי צה"ל. אלא שהפגנת התמיכה בחיילים הפכה מהר מאוד לשדה קרב של ממש. 3 מפעילי 'אם תרצו' נפגעו מאבנים שהושלכו אליהם מהמפגינים. 'אם תרצו': "הגיע הזמן שיעמידו את האנרכיסטים לדין".

זה נמשך כבר כמה שנים מאז שהוקמה גדר ההפרדה באזור בילעין וניעלין. צה"ל ומג"ב נגד הפלסטינים מהכפרים הסמוכים לגדר ביחד עם קבוצת "האנרכיסטים נגד הגדר" - מתעמתים להם מדי יום שישי בצהריים. ההיסטוריה הארוכה של העימותים בין שני הצדדים יודעת נפגעים ופצועים ונראה שהמצב רק ילך ויחמיר.

ביום שישי הגיעו לאזור העימות בניעלין אנשי תנועת 'אם תרצו' שזו קבוצה של סטודנטים הפועלת בעיקר נגד השמאל הקיצוני והאנטי ציוני באוניברסיטאות. לפני כמה שבועות הם החלו בקמפיין "תמיכה בחיילי צה"ל", שעניינו הפגנות תמיכה בחיילי צה"ל ושוטרי מג"ב בבילעין וניעלין מול קבוצות האנרכיסטים והפלסטינים. אנשי 'אם תרצו' באים עם דגלי ישראל משרוקיות ונעמדים מאחורי החיילים והשוטרים. ארז תדמור, מ'אם תרצו' אמר לערוץ 7 שהם הגיעו לניעלין כדי "להביע תמיכה בחיילי צה"ל שמתמודדים מדי יום עם אלימות קשה מצד פלסטינים ופעילי שמאל קיצוני".

אלא שכמעט כמו בכל יום שישי התהלוכה אל עבר הגדר החלה להתחמם. אבנים החלו להתעופף לכיוון ההפגנה של חברי 'אם תרצו', חלק מהאבנים פגעו בשלושה פעילים של אנשי 'אם תרצו' שנפצעו קל. הצבא התערב רק אחרי דקות ארוכות וניסה לפזר את ההפגנה של הפלסטינים והאנרכיסטים. אנשי 'אם תרצו' אמרו לערוץ 7 שהם היו המומים איך ישראלים פעילי שמאל קיצוני "מסיתים את הפלסטינים מחממים את האווירה ולוקחים חלק פעיל באלימות בהפגנות נגד חיילי צה"ל".

תדמור אמר שהאנרכיסטים הם "אנשים המתחזים ללוחמי זכויות אדם וללוחמי חירות ופעילי שלום, בפועל מדובר באנשים אלימים, בריונים ופושעים שמקומם מאחורי סורג ובריח".

יונתן פולק, "מהאנרכיסטים נגד הגדר" אמר לערוץ 7 כי "את הפלסטינים התקיפו בגז מדמיע ובכדורי גומי הרבה לפני שהתחילו ידויי האבנים. וזה מה שהוביל לידויי אבנים מצד פלסטינים".

אנשי 'אם תרצו' מצידם מתכוונים להמשיך לבקר בניעלין ובבילעין "האלימות לא תרתיע אותנו", הם אומרים, "אנחנו נמשיך עם הפעילות שלנו עד שהאנרכיסטים האלה יועמדו לדין".