למרות החששות מההאטה כלכלית והמיתון המתקרב, המגזר העסקי הגדיל את רכישות המתנות לראש השנה והחגים מעסקים חברתיים התורמים לקהילה, כך מדווח נדב עטיה, מנהל סטודיו אנד ג'וי בראש העין שמעסיק אנשים עם מוגבלויות בשזירת פרחים והכנת חבילות שי.

לדבריו סיכום המכירות לחג מוכיח שוב שהמגזר העסקי הפך בשנים האחרונות לתומך מרכזי וחשוב בפעילות למען הקהילה בישראל.

עוד מספר עטיה כי סטודיו אנד ג'וי סיפק לקראת ראש השנה 30 אלף מתנות וחבילות שי בגדלים שונים, בעיקר בהזמנות גדולות של חברות וארגונים. זוהי כמות כפולה לעומת שנה שעברה. לדברי עטיה עיקר הביקוש היה למוצרים מקוריים שמשלבים עצי נוי עם מוטיבים של החג כמו תפוחים, דבש, תמרים וכו'. כן בלט הביקוש למארזים עם לוחות שנה שאיירו עובדי הסטודיו בעצמם.

עטיה קורא למגזר העסקי שלא לצמצם הפעילות למען החברה אם המשק יגלוש חלילה למיתון. בתקופה שבה קשה טבעי שכולם יתרכזו בניהול העסק שלהם וינסו לצמצם את ההוצאות, אבל דווקא בימים כאלו אסור לשכוח את הדאגה לחלשים. אפשר גם בתקציבים נמוכים לתמוך בפעילות החשובה ולאפשר לכולנו לעבור את הזמנים הקשים, שנקווה שלא יגיעו.

יצוין כי סטודיו אנד ג'וי, הפועל במסגרת עמותת צ'יימס ובפיקוח משרדי העבודה והרווחה, מעסיק את עובדיו לכל אורך השנה על בסיס תשלום קבוע ולא בגיוס זמני בתקופות הביקוש. לכן המכירות בשיא הביקוש לפני החגים ואירועים אחרים מעניק אורך נשימה להעסקת העובדים כשהמכירות יורדות. בנוסף לעבודה בסטודיו משתתפים העובדים בסדנאות יצירה.