המועצה האזורית עמק המעיינות פנתה לשר התחבורה, שאול מופז ולרשות הלאומית לדרכים בדרישה להרחיב את כביש מספר 71 בקטע שבין בית שאן לצומת נבות.

הכביש משמש כעורק תחבורה מרכזי בין מזרח המדינה למרכזה ומנקז אליו כלי רכב רבים מבקעת בית שאן, עמק הירדן, בקעת הירדן ודרום רמת הגולן.

בנמקה את הדרישה קובעת המועצה כי "מאז הסכמי השלום התרחבה התנועה בכביש במאות משאיות שעושות דרכן מנמל חיפה לגשר נהר הירדן (שייח' חוסיין) – תנועה שצפויה להתרחב בשנים הבאות עם הרחבת הקשרים הכלכליים עם ממלכת ירדן".

"קטע הכביש, שנמתח לאורך כ-17 ק"מ, הוא ברובו חד נתיבי לכל כיוון וכתוצאה מכך משתרכים ברוב שעות היממה טורים ארוכים של נהגים מאחורי משאיות וכלי רכב איטיים. חלק מהנהגים מאבדים את סבלנותם ועוקפים בצורה מסוכנת ואכן בחודשים האחרונים ארעו בכביש מספר תאונות קטלניות", כתבה המועצה. .

ראש המועצה האזורית עמק המעיינות, דני תמרי וסגן ראש המועצה, יורם קרין, אמרו שכיום ההשקעה הממשלתית המשמעותית בתשתיות הדרכים מסתיימת ליד עפולה. עובדה זו מעניקה תחושה קשה שההתייחסות למזרח המדינה היא כאל מחוז אקס טריטוריאלי למדינת ישראל. מצב התנועה בכביש מהווה חסם בפני התפתחות האזור מבחינת קליטת אוכלוסיה חדשה, פיתוח הכלכלה, תיירות ותחומים רבים נוספים.

המועצה האזורית עמק המעיינות מצפה להתחיל בתכנון הרחבת הכביש כבר בתוכנית העבודה של הרשות הלאומית לדרכים בשנת 2009. קטע הכביש הקריטי הוא מ"הגשר הרומאי" בכביש הבקעה (כביש 90) ועד לצומת נבות שבו מתפצלת התנועה לכיוון התענכים או עפולה והעומס פוחת.

לדברי ראשי המועצה, הרחבת הכביש תאפשר למי שעובדים בחיפה והקריות ובאזורים אחרים לעבור לגור במועצה ולהנות מאיכות החיים הגבוהה, חיי הקהילה ומערכת החינוך בלי לעזוב את מקום העבודה בשל הקיצור המשמעותי של זמני הנסיעה.