היישוב הנמוך ביותר בעולם מתרחב, היום נערך טקס הנחת אבן הפינה לפרויקט הרחבת היישוב נווה זוהר בים המלח.

בטקס השתתפו ראש המועצה האזורית תמר, דב ליטבינוף; סמנכ"ל שיווק וכלכלה במינהל מקרקעי ישראל, רונן כהן;  מנכ"ל החברה הכלכלית חבל ים המלח, יצחק בורבא וראש המינהל לבנייה כפרית במשרד הבינוי והשיכון, אוסנת קמחי.

ראש המועצה דב ליטבינוף בטקס הנחת אבן פינה בנווה זוהר צילום: אהד ברדה

מינהל מקרקעי ישראל פרסם לאחרונה מכרז לשיווק 140 מגרשים לבנייה עצמית של בתי מגורים עם צימרים. בשלב הראשון ישווק מינהל מקרקעי ישראל 80 מגרשים ובשלב הבא ישווקו  60 נוספים.

יותר מ-900 איש, מרביתם ממרכז הארץ, כבר נרשמו כמועמדים לפרויקט, ומתוכם ייבחרו המועמדים הסופיים, שיעברו בחינות קבלה. כל אחד מהמשתכנים החדשים בנווה זוהר יוכל לבנות לעצמו בית מגורים ובנוסף עד 4 יחידות נופש  (צימרים) בצמוד לביתו, שיהוו מקור הכנסה נוסף לתושבי היישוב. גודלם הממוצע של המגרשים:  500 מ"ר, 300 ו-350 מ"ר. עלות הפיתוח הינה בממוצע כ- 250 אלף שקלים, בהתאם לגודל המגרש, ועל כך יש להוסיף את עלות בניית בתי המגורים.

סמוך ליישוב מתוכננת לקום לגונה מלאכותית, שתאפשר לתושבים ליהנות מחוף רחצה בסמוך לביתם, עם שירותי חוף מתקדמים. כמו כן, מתוכננים לקום ביישוב אזור תעשייה בעל אופי טכנולוגי היי-טקי, מוסדות חינוך לגיל הרך, מרכז קניות בסמוך ללגונה ומרכז קנטרי, הכולל בריכת שחייה. 

אחד ממוקדי המשיכה ליישוב היא מערכת החינוך במקום: בית הספר האזורי החדש "תמר" על שם יואב גבעתי ז"ל - מועמד לפרס החינוך של משרד החינוך. בית הספר כולל כיום כ-90 תלמידים, כאשר במועצה נערכים לבואם של תלמידים נוספים. חדרי הלימוד והמערך הלימודי בבית הספר הינם ברמה גבוהה ביותר. תושבי נווה זוהר מתפרנסים בעיקר מענף התיירות המתפתח באזור ים המלח; ממפעלי ים המלח, מעבודה במועצה האזורית תמר ובבית הספר היסודי. בקרוב, עם הסדרת הלגונה המלאכותית בישוב והקמת אזור התעשייה, ייהנו תושבי הישוב ממבחר גדול יותר של אפשרויות תעסוקה ויזמות, בנוסף לאפשרויות הרבות הקיימות באזור המלונות, הסמוך ליישוב.

בטקס אמר ראש המועצה האזורית תמר, דב ליטבינוף כי יש חזון גדול להצלחת הישוב  "המטרה שלנו היא למשוך אוכלוסיה של זוגות צעירים ליישוב נווה זוהר ולהגדיל בכך את מספר תושביו. היישוב מציע איכות חיים מדהימה: אוויר בריא, נופי פרא מדהימים של המדבר, זריחות עוצרות הנשימה, תיירות משגשגת וחינוך איכותי".

מנכ"ל החברה הכלכלית חבל ים המלח, יצחק בורבא, ציין בטקס כי להרחבת היישוב נווה זוהר ישנה חשיבות אסטרטגית ברמה הציונית- לאומית, "אני רואה בכל מתיישב בבקעת ים המלח חלוץ.  הרחבת היישוב ובניית הצימרים בנווה זוהר תגדיל את מספר יחידות הנפש המוצעות לתיירים ולמבקרים בים המלח".

נווה זוהר הוא יישוב קהילתי יחיד לחופו הדרומי של ים המלח, בסמוך לאזור המלונות והנופש של עין בוקק, ונחשב למקום המגורים הנמוך ביותר בעולם. הוא נוסד בשנת 1964 וכולל כיום 60 בתים וכ-30 משפחות. הפוטנציאל הכביר הגלום בנווה זוהר נובע, בעיקר, ממיקומו: בסמוך לאחד מאזורי תיירות המרפא הידועים בעולם (איזור המלונות של עין בוקק) ועל צומת דרכים מרכזית שממנה ניתן להגיע למבחר יעדי תיירות ונופש: מצדה נמצאת במרחק 20 דקות נסיעה מהישוב, עין גדי במרחק 30 דקות נסיעה וערד במרחק של 20 דקות.