תנועות השמאל הקיצוניות גוש שלום, קואליציית נשים לשלום, הועד הישראלי נגד הריסת בתים, תעאיוש, יש גבול ועוד מתכוונות בשבת הקרובה להגיע לחברון כדי לעודד את הפלסטינים אחרי הריסת 'בית השלום' בעיר.

בארגונים אומרים כי הביקור יכלול "מפגש עם משפחות פלסטיניות שנפגעו מאלימות המתנחלים. פגישה בבית העירייה עם ראש עיריית חברון וחברי מועצה. פגישה עם המושל וצוותו וסיור באתרים שונים בעיר".

"תושביה הפלסטינים של חברון סובלים שנים מההשתלטות וההתנכלות של המתנחלים החיים בלב העיר הפלסטינית. תושבים רבים נאלצו לעזוב את מרכז חברון, ולמעשה מתרחש שם טרנספר זוחל, אומרים הארגונים.

"התושבים המתעקשים להישאר בבתיהם חיים בפחד בלתי פוסק תחת ההתנכלויות היום יומיות. הפעולות הפרובוקטיביות של המתנחלים, אשר מנסים להשתלט על בתים נוספים בעיר, הגיעו לשיא של אלימות בשבוע שעבר. האחריות על התדרדרות המצב חלה על כל הממשלות בישראל שעודדו את מפעל ההתנחלות וגזל האדמות בגדה המערבית מאז 1967. מפעל ההתנחלות הוא אחד המנגנונים המרכזיים של המדינה בדיכוי ושליטה על העם הפלסטיני.  אלימות המתנחלים מגובה בטיוח, שתיקה וקריצה של הצבא ומנגנוני השלטון קובעי המדינית. למרות המציאות הבלתי אפשרית של ההתנחלות בלב חברון נמנעו ממשלות ישראל מלפרק את פצצת הזמן, גם אחרי הטבח שביצע ברוך גולדשטיין בפלסטינים בעיר", אומרים מארגני הביקור.

"משחקי הפרסטיז'ה בין שר הביטחון למתנחלים, שבעקבותיהם פונה בית פלסטיני אחד מבין רבים שעליהם השתלטו המתנחלים בחברון פונה, גררו פעולות נקם של מתנחלים בפלסטינים בכל רחבי הגדה. בחברון ישנם שני פצועי ירי, נפגעי אבנים רבים, לפחות עשרה בתים שהוצתו ונזקים לרכוש. מטרת המתנחלים היא להצית אש רבתי ברחבי הגדה כדי להשיג רווחים מהירים בדרך להשתלטות על כל הגדה המערבית ולביצוע טיהור אתני באוכלוסיה הפלסטינית".