תוכנית חילוץ של 14 מיליארד דולר לתעשיית הרכב האמריקאית נפלה לאחר שבסנאט היא לא קיבלה מספיק קולות לאישורה. הכישלון מגיע ממש לאחר שדרישות הרפובליקנים, בשיחות מקדימות, להקטין את משכורות העובדים בתעשיית הרכב נכשלו.

מהבית הלבן נמסר כי תוכנית החילוץ הייתה אמורה למנועה את פשיטת הרגל של שלושת חברות ייצור המכוניות הראשיות בארצות הברית.

ביום רביעי העביר בית הנבחרים האמריקאי את ההצעה של הבית הלבן. הדמוקרטים היו צריכים כמה קולות של רפובליקנים לשם תמיכה בתוכנית בסנאט, מכיוון שיש להם רוב של קול אחד בלבד, וכמה מן המפלגה שלהם היו צפויים להצביע נגד תוכנית החילוץ.

כתבי כלכלה ברחבי ארצות הברית טוענים כי לא משנה עבור מי הייתה תוכנית החילוץ- ברגע שמדובר על תוכנית שעלותה כל כך גדולה- היה ברור שיהיה מדובר במאבק.

המצב בסנאט היה לחוץ ומתוח, ולעיתים אף רגיש, כאשר הדמוקרטים ניסו להגיש עתירה של הרגע האחרון לעמיתיהם הרפובליקנים- שיצביעו לשלושת יצרניות הרכב הגדולות ביותר באמריקה- GM, קרייזלר ופורד.

מנהיג הרוב בסנאט, הארי רייד, אמר שהוא היה מאוד מאוכזב כאשר התברר לו שההצעה נפלה. הוא קרא לזה "הפסד של המדינה". הוא הוסיף שהוא אינו רוצה לראות את הוול סטריט מחר- "זה יהיה מחזה מאוד לא נעים". הוא הדגיש כי מיליוני אנשים יהיו מושפעים מנפילת ההצעה- עובדים בתעשיות הרכב, מוכרי רכבים, סוכנויות רכב, מכונאים ועוד.

ההודעה על נפילת הצעה גרמה לנפילה חדה במכירי המניות ביפן, טייוואן, דרום קוריאה ואוסטרליה.

הפוליטיקאים טוענים כי הם היו במרחק קצר מאוד מחתימה על הסכם לשיתוך פעולה בהצבעה, אך הדרישה על קיצוץ המשכורות בתחום לפני שנת 2011 מנעה מהם להגיע להסכם.

דובר הבית הלבן, טוני פראטו, אמר כי הבית הלבן ישקול את צעדיו כעת- לאחר שנודע על נפילת התוכנית בסנאט. הוא סרב להרחיב בנושא.

הנשיא הנבחר, באראק אובאמה, אמר שהוא תומך בתוכנית החילוץ.