ירושלים חגגה את פתיחת עונת החורף עם השקת "חמשושלים 2008". שלושה סופי שבוע ארוכים שהתקיימו בתאריכים 4-6/12, 11-13/12, 18-20/12 והוקדשו למגוון אירועים ומופעים במוסדות התרבות והתיירות שנפתחו חינם לקהל הרחב, עד שעות הלילה המאוחרות. הפעילויות הייחודיות התקיימו בקריית המוזיאונים, בעיר העתיקה ובמתחמי הבילוי במרכז העיר. בנוסף התקיימו סיורי סופשבוע רגליים, שווקים ססגוניים, פסטיבל אוכל ענק של המסעדות המובילות, הנחות והטבות בבתי המלון ועוד.

מאירועי החמשושלים נהנו 480,000 איש, כאשר למעלה מ-55% הגיעו מחוץ לירושלים. מדובר בעליה של כ-20% מכמות המבקרים בשנה שעברה.

במסעדות בעיר נרשמה תנועה ערה במהלך שלושת סופי השבוע. בעלי המסעדות דיווחו על עליה של כ-30% במספר המבלים בשני סופי השבוע האחרונים.

ראש העיר, ניר ברקת, אמר כי "שלושת סופי השבוע האחרונים אפשרו הצצה קסומה אל ירושלים כפי שכולנו רוצים שהיא תהיה – שוקקת תרבות, מלאת אומנות ורוויה במוזיקה, תיירות ותיאטרון. זהו רק קצה הקרחון מהפוטנציאל הרב שיש בירושלים ואני בטוח כי החלטתנו להכפיל את תקציב מוסדות התרבות, יחד עם שורת צעדים משלימים תסייע לפריחתה של ירושלים".

גם בתי המלון בבירה נהנו ממבצע ייחודי זה ודיווחו על מאות חדרים שהוזמנו במסגרת המבצע. יונתן הרפז, מנכ"ל התאחדות מלונות ירושלים, בירך על המבצע וציין: "ה"חמשושלים" תרם רבות לבירה, כעיר תיירות ובילוי, ובמסגרת תקופה זו נרשמו הזמנות רבות למלונות העיר, הרבה יותר משנה שעברה".

פרויקט "חמשושלים 2008" מתקיים ביוזמת הרשות לתיירות בעיריית ירושלים בשיתוף משרד התיירות, הרשות לפיתוח ירושלים, התאחדות המלונות בירושלים, מלון מצודת דוד ומוסדות התרבות והתיירות בעיר ובהפקת חברת אריאל.

אתר המסעדות הישראלי 2eat, שהוביל את פסטיבל האוכל בעיר, רתם ל"חמשושלים" עשרות מסעדות, בתי קפה ופאבים מובילים שהעניקו ארוחה ייחודית במחיר של 62 ₪ בלבד לסועד. בנוסף התקיימו במסעדות הגרלות של ארוחות והסועדים קבלו שוברי הנחה לביקור חוזר.