ביום שני השבוע נכנסה קבוצת אנשי מקצוע יהודיים בליווי צה"ל ובנתה מחדש את מצבת קבר יוסף הצדיק בשכם.

מצבת הקבר הוקמה מחדש לאחר שחוללה ע"י ערביי שכם והרש"פ לפני שנים – לאחר בריחת צה"ל מקבר יוסף בשנת 2000.

במשך שנים חולל הקבר פעם אחר פעם עד שהמצבה רוסקה לחלוטין ונותר ממנה ערימת אבנים מפוייחת (הפיח כתוצאה משריפת מבנה הקבר פעמים רבות ע"י ערביי שכם והרש"פ).

בשנה האחרונה מובילים במועצה האזורית שומרון יחד עם אגודת "שכם אחד" כניסות רבות לקבר יוסף בצורה מתואמת עם צה"ל ומאובטחת.

במהלך הכניסות לקבר בשנים האחרונים הביעו המתפללים זעזוע מההשחתה והחילול במקום.

"המקום היה שרוף בכל פעם, פיח בכל מקום, ריח של שתן באתר, ערימות פסולת ושרידי צמיגים שהיו מבעירים הערבים במקום", מספרים אנשי מועצה אזורית שומרון.

יחד עם זאת העבודה לא הושלמה: גם לאחר הקמת המצבה עומד המקום שרוף, מנותץ בחלקו ומחולל, כשהכיפה שמעל מבנה הקבר עדין שבורה בחלקה.

אמש (ד') נכנסו, באישור צה"ל, מתפללים רבים לקבר יוסף. הכניסה לקבר תואמה ואורגנה ע"י מועצה אזורית שומרון ו"שכם אחד".

הכניסה הלילה היתה הכניסה הראשונה של מתפללים ועולי רגל לקבר יוסף לאחר בניית המצבה מחדש והסרת החרפה – ולו רק בצורה חלקית.

גרשון מסיקה, ראש המועצה האזורית שומרון, הודה לחיילי צה"ל על תרומתם בפרוייקט, "מדובר במעשה הסטורי חשוב של סיוע להקמת המצבה - מצבת יוסף הצדיק. למרבה החרפה במשך שנים היה הקבר הקדוש מחולל בברבריות ע"י הרשות הפלשתינית. הקמת המצבה המחדש היא מעשה לאומי ויהודי נכון וזו המתנה המתאימה ביותר למדינת ישראל ולעם ישראל לחג החנוכה, חג הגבורה היהודית", אמר מסיקה.

"אני מאמין כי בזכות מעשה זה יזכו חיילי צה"ל ומדינת ישראל לנצח את אוייבינו הקמים עלינו".

"המציאות הנוראית כיום בקבר יוסף, כשאפילו לפי הסכמי אוסלו המקום והדרך אליו אמורים להיות בשליטת מדינת ישראל ובפועל הוא מופקר ומחולל, היא בלתי הגיונית. אנחנו קוראים לממשלת ישראל להסיר את החרפה והביזיון הלאומי - לחזור לקבר יוסף ולבנותו מחדש", הוסיף מסיקה.

יהודה ליבמן מאגודת "שכם אחד" הוסיף: "אנו כואבים את המצב הקיים בקבר יוסף ב-9 השנים האחרונות. אנו רואים במעשה הזה את הצעד הראשון לתיקון הדרוש: החזרת המצב לקדמותו ולתיקונו".