במכתבו לנשיא כותב חבר הכנסת א-סנע לנשיא המדינה שמעון פרס: "ראיתי לנכון לפנות אליך מתוקף תפקידך אזרח מס' 1 במדינה, ששיקולי בחירות אינם מנחים אותך בקבלת החלטותיך. אתה, כך אני מניח, מחויב לשקולים רציונאליים לפחות מכוח היותך מחזיק פרס נובל לשלום,ודורש את התערבותך להפסקת קמפיין הדמים המתנהל בעזה".

א-סנע קובע כי מעורבותו של פרס במהלכים להפסקת התקיפה בדרום נדרשת כיוון שמנהיגי ישראל "פועלים במסווה טובת הכלל כאשר בראש מעייניהם האינטרסים האישיים". לטעמו "קיים ניגוד אינטרסים מובהק בין טובת המדינה לטובת מנהיגיה, כאשר טובת המדינה להפיל חומות העוינות וליצור גשרים של הדברות, לעומת מנהיגיה שרואים במלחמה כתכלית הכול, ואלטרנטיבה למדיניות".

"לא יעלה על הדעת שממשלת מעבר אשר בהתאם להחלטת בית המשפט העליון אינה רשאית למנות שופט לעשיית צדק, רשאית להכריז מלחמה אשר השלכותיה האזוריות והבינלאומיות מרחיקות לכת!!!", כותב א-סנע לפרס.

לטעמו "התנהלות קברניטי המדינה - המלחמה - מוכיחה מעבר לכל ספק כי השיקולים האישיים הם אשר מנחים אותם ובעקר שקולי בחירות. שר הביטחון רואה במלחמה הזדמנות לשפר מעמדו בסקרים, ושרת החוץ המתנהגת כשר מלחמה ומשמיעה נהמות קרב המזכירות את שר הביטחון לשעבר עמיר פרץ במהלך מלחמת לבנון השנייה, רוצה להיכנס לתודעה הציבורית כבטחוניסטית יותר מהגנרלים של המלחמה, ומצפה כי הצבא יחפה על אוזלת היד המדינית שלה ועל העובדה כי במסגרת תפקידה כשרת חוץ לא הובילה שום מהלך מדיני הראוי לשמו. לכל הדעות ברור כי ראש הממשלה מר אולמרט רואה שזו הזדמנות פז להסיר תמיד הלוזר במלחמת לבנון השנייה ולקבור את פרשיות השחיתות תחת הריסות בית ספר פאלוג'ה ברצועת "עזה"!!"

בהמשך הדברים מונה א-סנע את מספר הילדים הפלשתינים שנהרגו לדבריו ברצועה ותוהה: "האם עצם העובדה שמדינת ישראל יורה טילים על ידי מטוסים ומסוקים מכשירה רצח משפחות שלמות?"

א-סנע גם מנמק מדוע נחפרו מנהרות רצועת עזה. לטעמו מדובר במעשה של אין ברירה לנוכח המצור שהושם על רצועת עזה. "תושבי עזה נאלצו לחפור מנהרות כי הברירות בפניהם או למות מרעב או לחפור מנהרות. או למות מרעב או להפיל חומת רפיח. או למות מרעב או לשלוח טילים פרימיטיביים, שאני מתנגד להם בתוקף ואינני מצדיק ירי זה בשום פנים ואופן - כדי להזכיר לעולם ולישראל שיש כאן מליון וחצי בני אדם הרוצים לחיות וראויים לחיות.והם לא האסירים הראשונים שחופרים מנהרות לברוח מכותלי בית הסוהר".

מנשיא המדינה מבקש א-סנע "לצאת בקריאה להפסיק מסע ההרג והקזת הדם המטורף כי בכל זאת דמם של הילדים הפלסטינים לא פחות אדום והכאב של האמהות השכולות הוא לא פחות מהאמהות הישראליות ואין דבר עלי אדמות המצדיק הרג ילדים וחפים מפשע".

באשר לירי הקסאמים אומר א-סנע כי "ירי הקסאמים, שאני מגנה אותו בתוקף, הם הסימפטום ולא הבעיה. והבעיה היא הכיבוש והשליטה בעם אחר, והנוסחה לביטחון המיוחל היא ברורה, ככל שהפלסטינים יקבלו עצמאות וחירות יקבלו הישראלים שלום ובטחון. אין בטחון ללא שלום, והשלום הוא ורק הוא יעניק בטחון לכלל אזרחי ישראל וגם לפלסטינים, אבל השלום לא משיגים דרך קנה הרובה או לוע התותח אלא סביב שולחן המו"מ ובשביל זה לא צריך קבינט מלחמה מתלהם הרואה במלחמה יעד, אלא מדינאים בעלי חזון שרואים בהדברות ופתרון סכסוכים במו"מ כיעד ואנשים כאלה לא קיימים בפורם קבלת ההחלטות בישראל כיום לצער כולנו".