ועדת חוץ וביטחון של הכנסת אישרה תיקון לחוק, לפיו עובדי מערך הכבאות ומד"א יקבלו את אות מלחמת לבנון השנייה. זאת, לאחר שמשרד הביטחון אימץ את עמדתו של שר הפנים, מאיר שטרית. נציב כבאות והצלה ומנכ"ל מד"א בירכו על שינוי התקנות.

השר שטרית אמר כי "אין צורך להסביר את תרומתם המכרעת של הכבאים בלחימה, אם באופן ישיר ואם באופן עקיף". 

כזכור, קבעה ועדת השרים לסמלים וטקסים כי אות מלחמת לבנון השנייה יוענק למשרתים בחזית הצפון במשך 8 ימים ברציפות. כתוצאה מכך, הופלו לרעה כל עובדי גופי החירום האזרחיים - כבאות ומד"א - שנטלו חלק במאמץ המלחמתי לאו דווקא בחזית. 

בעקבות החלטה זו, מחו נציב כבאות והצלה, רב-טפסר שמעון רומח, ומנכ"ל מד"א, אלי בין, בפני משרד הביטחון וטענו כי זכותם של עובדי מערך הכבאות ואנשי מד"א אינה נופלת מזו של חיילי צה"ל שלא השתתפו בלחימה ובכל זאת קיבלו את האות.  

שר הפנים ביקש מיו"ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ צחי הנגבי, לכנס את הועדה על מנת שתאשר את האות לכלל הכבאים בטענה כי הכבאים עמדו בחזית הלחימה ונתנו מענה מקצועי לכל פגיעה תוך חירוף נפשם למען תושבי הצפון. "לא הייתה שום סיבה שלא יקבלו האות".

נציין כי במבצע "עופרת יצוקה" הכבאים פרוסים בתחום עוטף עזה ומגיעים לכל אירוע של נפילת טילים.  

"רק סמלי הוא שבימי חירום אלו, בהם סופג העורף שוב טילים ועובדי מערך הכבאות עושים לילות כימים להגנתו, יזכו עובדים מסורים אלה להכרה רשמית על תרומתם לביטחון המדינה במלחמת לבנון השנייה", אמר רב-טפסר שמעון רומח.