מפלגת האיחוד הלאומי הגישה בקשה להצטרף כמשיבה, לעתירתן של המפלגות הערביות רע"ם-תע"ל ובל"ד נגד פסילתן לקראת הבחירות לכנסת.

יו"ר מטה ההסברה של המפלגה, חבר הכנסת אריה אלדד, אמר כי "דמוקרטיה ישראלית חייבת להגן על עצמה מפני אלה הרוצים לשלול את קיומה כמדינה יהודית".

מפלגת בל"ד ומפלגת רע"מ -תע"ל ערעו היום (ב) לבית המשפט העליון בעקבות פסילתן ע"י ועדת הבחירות המרכזית. המפלגות יסבירו כי הן אינן שוללות את קיומה של ישראל כמדינה יהודית.
 
ועדת הכנסת החליטה בשבוע שעבר לפסול את המפלגות הערביות, בל"ד ורע"מ- תע"ל, מהכנסת ה-18, בנימוק שהן שוללות את קיומה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית.



בשבועות האחרונים הוגשו לוועדת הבחירות שלוש בקשות פסילה נגד בל"ד. מגישי הבקשות - האיחוד הלאומי וישראל ביתנו טענו בין היתר שבל"ד אינה מכירה במדינת ישראל כמדינה יהודית ותומכת במאבק מזוין נגד מדינת ישראל.

ד"ר מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) אמר בדיון "מדובר כאן באויבים של ממש. אנחנו לא מבחינים בין בל"ד או מפלגות ערביות האחרות", אמר וציטט את זחלקה שאומר "הציונות היא היעד אליה מכוונים הטילים. אני קורא להעמיד לדין את אולמרט וברק".

לדבריו, זחאלקה משתמש בטלפון של המדינה כדי לפגוע במדינה. "יש לשים את הח"כים האלה במקום הראוי להם –בכלא. טיבי ביקר בלבנון –אנחנו לא יודעים מה הוא עשה שם. לא חוזרים על טעות פעמיים –פעם שנייה זה פשע והדם יהיה עלינו".

בן ארי הוסיף "הרשויות לא עושות דבר נגד האויב שמנסה לפגוע במדינת ישראל , זה כבר לא שהכתובת על הקיר יש כאן אמירה ברורה לפגוע בנו, במדינת ישראל".

"אני קורא מכאן לכולם ובמיוחד לחברי הוועדה– בשארה הוא נורה אדומה ולוהטת, אני מקווה שאחרי השעה הזאת הם כבר לא יהיו ח"כים ואם כן אני אדאג לכך בכנסת הבאה להשיב להם כגמולם", סיים בן ארי את דבריו.